Aquesta setmana el Ple de la Paeria ha aprovat de manera pràcticament unànime el Pla Especial Urbanístic que permetrà ordenar els terrenys de les Basses. La recuperació de les Basses era un dels grans objectius del Govern d’Entesa i una de les assignatures pendents de la nostra ciutat. Amb l’acord assolit estic plenament convençut que no solament aconseguirem tornar les Basses a Lleida, sinó també tornar els lleidatans a les Basses.
L’acord del Ple de la Paeria ordena urbanísticament el parc i permet la implantació d’un càmping. El document urbanístic aprovat defineix en quina zona del parc es pot ubicar aquest tipus d’equipament i també delimita l’àrea que en cap cas seria susceptible d’utilitzar-se per a aquesta activitat. L’àrea permesa per a usos de càmping és de 6,5 hectàrees que representen un terç de la superfície total de l’actuació, que són 21,5 hectàrees. Al mateix temps el govern municipal està treballant de manera transversal des d’àmbits com Urbanisme, Mobilitat, Joventut, Turisme o Transició Ecològica per analitzar i definir de manera conjunta els espais més idonis per acollir tota mena d’activitats a la resta de la finca. Un exemple són les actuals barbacoes d’obra, en molt mal estat, que s’enderrocaran, però no es tornaran a bastir al mateix lloc perquè es troben en l’àrea destinada al càmping. Així mateix, els vells dipòsits d’aigua potable i altres construccions com les casetes actualment en desús també seran enderrocades i l’espai que ocupen es podrà recuperar. La voluntat és que en la mesura de les disponibilitats pressupostàries puguem anar emprenent petites reformes i millores que permetin la recuperació de les Basses. El gran objectiu és fer de les Basses un espai atractiu, accessible, integrat a la ciutat i que els lleidatans el tornin a sentir seu.
I sobretot voldria donar rellevància a un fet que no és ni molt menys menor: el consens pràcticament unànime de totes les forces del nostre ajuntament per tirar endavant el projecte. L’expedient de les Basses va obtenir el vot a favor de 25 regidors i només 2 hi van votar en contra. Darrere de tot consens hi ha una feina d’explicació i de flexibilitat per part de qui presenta la proposta, però també un exercici de responsabilitat i de sentit de ciutat per part de qui, assumint que no és el seu projecte, fa aportacions coherents, pensa en el bé de Lleida i opta per tirar endavant un projecte que millorarà la ciutat. Voldria agrair de cor aquesta voluntat de consens per part de les forces de l’oposició. Parlant la gent s’entén i Lleida necessita que ens entenguem. Les diferències polítiques han de fonamentar-se en contrastar i debatre diferents formes de fer millor la ciutat, no en impedir avenços i paralitzar projectes. Valoro, per tant, de manera molt positiva l’actitud proactiva i responsable de la majoria dels regidors.
Venen temps d’entesa i de responsabilitat, de reptes cabdals per a Lleida i de molt diàleg. Tenim a tocar alguns projectes de ciutat que venen de lluny i que, un cop desencallats, ara toca fer realitat. Precisament perquè venen de lluny, són projectes que porten l’empremta de diferents governs i, per tant, el mèrit serà de tothom qui posi o hagi posat el seu granet de sorra. Ha arribat l’hora de la política en majúscules. Per part del Govern d’Entesa, no en tingueu cap dubte, parlarem de tot amb tothom. Veient el que va passar en el recent Ple, estic convençut que ens entendrem en tot allò que transformi la nostra ciutat i que la converteixi en un lloc millor per viure. Les Basses ens marquen el camí. Els ciutadans de Lleida ens ho agrairan.
Toni Postius i Terrado
1r. Tinent d’Alcalde i regidor d’Urbanisme de la Paeria
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.