Dionís Oña
Alcalde Montornès de Segarra
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

La pandèmia del coronavirus i la lluita per combatre-la està posant tot el sistema sanitari a prova com també la capacitat dels que governen.

Des de el primer dia s’ha dit que estem front un enemic “invisible” i que els danys més greus que produeix poden ser, com estem veiem malauradament, la mort d’aquelles persones a les que infecta. És, sens dubte, una munició amb la que no estem familiaritzats i una “guerra” atípica.

Bé, doncs estem en una lluita en la que no solament cal un únic comandament que dirigeixi tots els bàndols sinó que també requereix d’una “tropa” qualificada i preparada per combatre a la “trinxera”: Són els sanitaris, als que hem de proporcionar tot el material que necessitin i ens demandin per fer front a la batalla que lliuren dia a dia i que “l’enèmic” fica a prova amb tota la seva contundència. No sembla que hores d’ara els polítics que ens governen a Catalunya tinguin clar qui és l’enèmic i la seva capacitat de fer mal, malgrat “els partes diaris de baixes” que ens arriben des del que hauria de ser l’únic comandament, incloses les baixes que comptabilitzen també ells.

Tenim comandaments per tot el territori que es dediquen cada dia a transmetre una propaganda que, cal recordar, no és el mateix que informació. No ho fan per la seva incapacitat, és la meva opinió, sinó que ho fan sent conscients que en la guerra és tant o més important la propaganda que la informació. La primera ajuda a que les forces de l’altre bàndol puguin flaquejar, erosionant l’ànim de continuar lluitant, sobre tot si els manca material per anar a combatre. I també, per motivar als “soldats”, difonent idees com que la manca de subministrament és culpa de l’altre bàndol, que ens ha cercat. La informació, doncs, es converteix en un objectiu que cal combatre amb propaganda, bé sigui per desmentir la informació real o per donar una visió esbiaixada i  partidista que ajudi a erosionar l’ànim de les tropes del bàndol contra el que s’està combatent.

Tot això seria així en una guerra convencional, on existeixen dos bàndols, cosa que no es produeix en la lluita en la que estem immersos. Queda clar que a Catalunya els dirigents que governen -m’agradaria creure que no tots- estan obcecats en fer-nos creure que la batalla que lliurem és de ideologies i, per tant, entre de dos bàndols. No sé quant de temps caldrà per a que s’adonin que no és en absolut així i deixin d’una vegada per totes d’enfrontar a la ciutadania, ni quantes baixes més s’han de produir per a que acceptin que cal fer un front comú sense estar constantment replicant la informació amb propaganda.

En sap greu i m’entristeix que inclús des d’institucions territorials es caigui en el parany de contribuir amb aquesta publicitat, demostrant també no sols que no s’han adonat de quin és el tipus d’amenaça a la que ens afrontem sinó reafirmant la seva incapacitat de governar una institució que porta paralitzada des de que van arribar al capdavant. Tot plegat no m’hauria d’estranyar, donat que estan fent el que han demostrant fins ara, que és que el que saben fer bé és precisament propaganda de distracció.

Dionís Oña
Secretari de Relacions Sindicals del PSC Comarques de Lleida, Pirineu i Aran

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.