La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

El regidor d’habitatge i tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Lleida, Sergi Talamonte, ha criticat durament els cossos policials dels Mossos que han participat en el desnonament d’aquest matí a Lleida. En l’actuació duta a terme aquest matí al carrer Alcalde Fuster, s’ha detingut una persona durant un dels dos xocs que hi ha hagut entre activistes i policia.

En aquest sentit, el regidor ha assenyalat que que “lamentem l’actuació violenta dels Mossos durant el desnonament. En una manifestació legítima, no és de rebut que acabi amb cops i detencions”. En aquest sentit, Talamonte ha dit que aquestes imatges no es veien “des de l’1 d’octubre”.

Per la seva part, Ramon Toló ha dit que, des dels serveis socials de l’Ajuntament de Lleida, han ofert a les tres persones desnonades poder anar a l’alberg o a una pensió però “això no és alternativa” ja que no hi poden anar els animals, ni tampoc portar-hi totes les seves pertinences. Per això, ha reclamat que el mateix propietari els faciliti un altre pis amb un lloguer social o bé que les administracions el ofereixen una altra solució que no sigui de caràcter provisional.

Des de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca han assegurat que no podien fer fora del pis al pare i a la filla per la seva situació personal i de salut. Consideren el desnonament “una vergonya” perquè “tres persones s’han quedat al carrer i també els animals que tenia la Vanesa”, segons ha dit el portaveu de la PAH de Lleida.

Henry Mora ha explicat que aquest divendres els serveis socials han ofert a la Vanesa poder anar a una pensió, “quan fa més d’un any i mig que coneixen el seu cas després que fos desnonada per la Generalitat d’un altre habitatge del carrer Alsamora”. A més, “ara haurà de deixar a molts dels animals que tenia”, ha lamentat.

“Les administracions públiques deixen famílies al carrer i no les ajuden a recuperar-se”, ha afirmat Mora.

En aquest sentit, ha carregat especialment contra la regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Lleida per no haver-los ofert una solució en tot aquest temps i ha assenyalat que des de la PAH treballaran per buscar una alternativa habitacional perquè la Vanesa i el seu pare puguin tenir un lloc on viure que no sigui una pensió.

Finalment, la Vanesa del Pino ha pogut recuperar els tres gossos i una desena dels gats que tenia al pis, mentre la resta de gats –una trentena- han estat traslladats al centre municipal d’acollida d’animals ‘El Refugi’ de Lleida, davant els plors i crits d’indignació de la dona. Des de la PAH s’han compromès a buscar per als animals alguna persona o lloc que se’n pugui fer càrrec temporalment fins que la Vanesa se’n pugui tornar a fer càrrec. ACN

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.