El rei Felip VI durant el seu missatge de Nadal al palau de la Zarzuela, el 24 de desembre del 2016 (acn).
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

El rei Felip VI ha apel·lat aquest dissabte al vespre al respecte a la llei com a base per a la convivència democràtica. Durant el seu discurs de Nadal, el monarca ha afirmat que “vulnerar les normes que garanteixen la democràcia i la llibertat només porta, primer, a tensions i enfrontaments estèrils, que no resolen res; i després, a l’empobriment moral i material de la societat”. En aquest sentit ha reclamat una voluntat “decidida i lleial de construir i no de destruir, d’engrandir i no d’empetitir, d’enfortir i no de debilitar”. En el discurs de la vigília de Nadal, Felip VI ha emmarcat el futur en un temps per “obrir-se al món” i ha descartat que siguin moments “per fractures ni divisions internes, sinó per posar l’accent en allò que ens uneix, construint sobre la diversitat, […] que ningú agiti vells rancors o obri ferides tancades”.

Felip VI, que ha celebrat haver superat una situació “complexa” per la governabilitat de l’Estat, ha reclamat com a “essencial” fer del diàleg i l’entesa l’eina entre grups polítics per aconseguir “consensos bàsics per al millor funcionament de la societat”. “Cuidem i millorem en tot moment la nostra convivència, exigeix respecte i consideració cap als altres”, ha afegit el monarca en una crida a la tolerància en tots els àmbits. “L’exclusió, la negació o el menyspreu al valor de l’opinió aliena no poden cabre a l’Espanya d’avui; com tampoc són admissible ni actituds ni comportaments que ignorin i menyspreïn el dret de tots els espanyols per l’organització de la vida en comú”.

“Vulnerar les normes que garanteixen la democràcia i la llibertat només porta, primer, a tensions i enfrontaments estèrils, que no resolen res; i després, a l’empobriment moral i material de la societat; perquè el progrés, la modernització i el benestar requereixen sempre de convivència democràtica basada en el respecte a la llei, a la voluntat decidida i lleial de construir i no de destruir, d’engrandir i no d’empetitir, d’enfortir i no de debilitar”.

A més, Felip VI s’ha mostrat confiat que els espanyols superaran les dificultats i els reptes en un determinat context: “Si entenem que no vivim temps per tancar-nos en nosaltres mateixos, sinó per obrir-nos al món; ni temps tampoc per fractures ni divisions internes sinó per posar l’accent en allò que ens uneix, construint sobre la diversitat; són temps per aprofundir en una Espanya de braços oberts i mà estesa; on ningú agiti vells rancors o obri ferides tancades; amb raons per a la unió i per treballar junts des de qualsevol lloc del nostre gran país”.

Durant el seu discurs,i en clau econòmica, el Rei ha desitjat que es consolidi “l’esperança de la recuperació” i que permeti crear més ocupació “i de qualitat“. Un nou marc econòmic que permeti tant “corregir desigualtats d’una crisi tan profunda com enfortir la cohesió social, […] que els més vulnerables tinguin la certesa que no es quedaran en la soledat del camí”. En aquest sentit, Felip VI ha aplaudit “els homes i dones que amb esforç sostenen i amb gran dignitat i coratge famílies, vides i feines“. “He vist en molts compatriotes la decisió d’assumir riscos per crear o defensar llocs de feina, i el valor per reemprendre la tasca de veure destruïdes obres fetes amb il·lusió”, ha afegit en defensar també el paper dels treballadors públics i de l’educació. “Estic segur que la nostra memòria col·lectiva reservarà un lloc d’honor pel sacrifici, l’abnegació, la generositat i la superació” de la societat.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.