rodalies

CCOO de Lleida ha explicat als grups polítics del Parlament de Catalunya que actualment solament 22 dels més de 1.000 trens que circulen diàriament a Rodalies de Catalunya té origen o destinació Lleida

Els responsables sindicals han assenyalat la necessitat immediata que s’implanti el nucli de rodalies a ponent d’acord amb les quatre línies proposades i en els termes establerts en el projecte elaborat pel sindicat el 2018 “Rodalies de Lleida, un tren per a la classe treballadora”.

A la reunió celebrada al Parlament de Catalunya, hi han participat Cristina Rodríguez, secretària general de CCOO de Lleida, i Alberto Puivecino, secretari de Sostenibilitat, Medi Ambient i Mobilitat de CCOO de Lleida.

Aquests, han explicat detalladament la situació actual en què es troba Lleida en referència als serveis que presta Rodalies de Catalunya que solament suposen el 2 % de la totalitat dels que es realitzen diàriament a tot Catalunya.

A la mateixa reunió CCOO també ha presentat als grups parlamentaris el projecte “CATAV 2023: creació de la xarxa catalana d’alta velocitat d’obligació de servei públic”.

En el que respecta al projecte “Rodalies de Lleida, un tren per a la classe treballadora” els responsables sindicals han explicat als grups parlamentaris la preocupant situació en què es troba Lleida pel que fa als serveis ferroviaris de rodalies.

Lleida és l’única capital de Catalunya que no té nucli de rodalies malgrat que entre la Generalitat i el Ministeri de Foment se’n va acordar la implantació l’any 2013.

Així mateix han explicat el projecte que inclou detalladament les quatre línies de rodalies, les actuacions que cal realitzar, els tipus de trens, el nombre de circulacions i els horaris dels trens, tots coordinats amb els serveis d’alta velocitat.

Cal destacar que aquest projecte de CCOO i els altres que ha elaborat el sindicat sobre aquest tema han estat aprovats per unanimitat a l’Ajuntament de Lleida i a la Diputació de Lleida com a declaracions institucionals, i són els documents de referència de les institucions i entitats del territori.

Des de CCOO valorem positivament l’increment de serveis ferroviaris a la línia Lleida-Manresa previst per al 2024, projecte que es pot demorar en el temps, i exigeix que transitòriament sigui Renfe qui realitzi els 12 serveis, ja que actualment és l’únic operador que disposa de personal i material adequat.

El sindicat, però, considera totalment insuficient que només es prevegi l’increment d’un únic servei a la línia de Lleida-Montblanc, inconcebible que a la línia de Lleida-Montsó únicament hi hagi 2 circulacions i que cap tingui parada a Almacelles i Raimat, i que s’estigui fent prevaldre la utilització de l’autobús en aquestes línies quan en l’actualitat el temps de viatge amb tren és notablement inferior al de l’autobús.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.