El Departament de Salut està enviant l’SMS per programar la vacunació amb AstraZeneca a persones amb 66 anys “acabats de fer”. El govern espanyol ha limitat aquest vaccí als 65 anys. La sotsdirectora general de Promoció de la Salut, Carmen Cabezas, ha explicat a RAC1 que s’ha enviat l’SMS a “algunes persones que estaven a punt de fer 66 o acabaven de fer els 66”.
Ha assegurat que aquestes persones “no tenen cap risc” per rebre el vaccí perquè està aprovat per a majors de 18 i ha insistit en la petició d’eliminar el topall. D’altra banda, ha demanat a la població de 60 a 65 anys que esperi a rebre l’SMS abans d’accedir a la web per programar la cita perquè s’estan prioritzant les persones que presenten més risc davant de la covid.
95% de les cites plenes
La responsable de vacunació del Departament ha reconegut que estaven “expectants” per veure quina resposta donaria la ciutadania en la represa de la vacunació amb AstraZeneca i ha celebrat que aquesta ha demostrat que té “molta confiança” en el vaccí.
Sobre les diferències de vacunació en la població de més de 80 anys, ha afirmat que són els centres d’atenció primària els que s’han organitzat segons el coneixement dels seus pacients. Ha reconegut que hi ha diverses fórmules emprades que estan coexistint i ha afirmat que es farà un “esprint” les dues properes setmanes.
De fet, ha explicat que aquesta setmana s’han hagut de centrar en posar 30.000 segones dosi amb el vaccí de Pfizer per aquest col·lectiu però que la propera setmana hi haurà al voltant de 80.000 i es podran tornar a iniciar primeres dosis.
En resum, Cabezas ha explicat que aquesta setmana s’han rebut 104.000 dosis de Pfizer i que estan previstes les mateixes per a la propera setmana. Després però s’espera que pugin fins a 195.000 i això donarà a Salut un “respir important”.
Recuperar certa normalitat a finals d’estiu
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.