El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha tret a licitació aquesta setmana les obres de millora a l’A-2 en un tram de 8,27 quilòmetres entre Granyanella i Cervera, a la Segarra.

Els representants polítics de la comarca han rebut l’anunci amb un cert sentiment agredolç, ja que, si bé és cert que celebren la rehabilitació de la via, consideren que arriba tard i que és del tot insuficient. Lamenten que l’actuació deixa fora el tram més malmès, entre Cervera i la Panadella, i que només preveu la millora estructural dels carrils drets dels dos sentits, mentre que la rehabilitació dels altres carrils serà superficial.

A tot això, també critiquen que el període d’execució per fer els treballs sigui de 4 anys.

“És una notícia una mica amarga. És bona en el sentit que comença la millora, però és amarga perquè és del tot insuficient”, ha valorat l’alcalde de Cervera, Joan Santacana.

I és que tant l’alcalde cerverí com el president del Consell Comarcal de la Segarra, Francesc Lluch, consideren que els treballs de rehabilitació a l’autovia A-2 al seu pas pel pla de Lleida s’havien d’haver plantejat d’una manera seguida i uniforme, seguint l’exemple de les obres fetes entre la Panadella i el barcelonès durant el 2017 i 2018, en lloc de fer-ho per trams.

Tampoc estan d’acord pel que fa al tram licitat, que comprèn els quilometres 514.000 i 522.270, ja que no inclou el que va de Cervera a la Panadella, que és el que està en “pitjor” estat, segons Santacana.

“Les condicions climàtiques a l’hivern són dures i els carrils de la dreta estan pràcticament impracticables”, ha valorat Lluch, que afegeix que aquest tram ja s’hauria d’haver arreglat fa temps pel mal estat que presenta.

D’altra banda, també consideren excessiu que el període d’execució per rehabilitar els 8 quilòmetres sigui de 4 anys.

A això, a més, temen que les obres no començaran fins l’any que ve, segons ha dit el president del Consell Comarcal, ja que els treballs s’han de fer quan fa “bon temps” i, en aquest cas, el període de licitació s’allargarà fins a finals d’estiu.

“Aquest hivern encara el passarem amb l’estat actual de la via”, ha lamentat Lluch.

Pel que fa l’actuació, preveu la rehabilitació superficial del ferm en totes dues calçades i la millora estructural en els carrils drets d’ambdós sentits de la marxa.

En aquest sentit, tant Santacana com Lluch, preferirien una rehabilitació estructural de tots els carrils de l’autovia perquè el tram quedi uniforme i compensat.

A banda de la millora del ferm, Lluch també ha demanat que les obres també tinguin en compte el manteniment de les tanques perimetrals, ja que el mal estat d’aquestes ha fet augmentar els accidents de trànsit amb animals implicats, principalment senglars i cabirols, en els darrers mesos. ACN

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.