El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, s’ha compromès aquest dimarts amb l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, a estudiar la viabilitat comercial de situar l’estació de Lleida-Pirineus com una de les parades del nou AVE ‘low cost’, l’EVA, que cobrirà la línia entre Barcelona i Madrid. “Hem vist una actitud molt positiva per part del ministre”, ha afirmat Ros a la sortida de la trobada. En aquesta reunió, que ha tingut lloc al Ministeri de Foment i ha durat una hora i quart, el ministre també ha acordat impulsar el pla de l’estació de Lleida mitjançant la convocatòria d’una trobada entre l’Ajuntament, el Ministeri i ADIF, i ha informat de l’estat de les obres de la N-230 a la Vall d’Aran i la N-240.

Ros ha qualificat la trobada de “positiva” i “cordial”. A més de l’alcalde i el ministre hi ha assistit també el regidor d’urbanisme de la Paeria, Fèlix Larrosa, i la regidora del PP Dolors López Aguilar, mentre que per Foment el secretari general Infraestructures, Manuel Miño, i el secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez Pomar.

Segons l’alcalde, en aquesta trobada el ministre “ha vist la importància que té” el pla de l’Estació de Lleida “des de tots els punts de vista per a la ciutat de Lleida”, on “hi ha un ampli consens sobre la importància de l’espai que genera la estació per a un creixement comercial”.

Sobre aquesta qüestió, segons Ros, De la Serna s’ha compromès a organitzar una reunió amb presència del president d’ADIF i de representants del Ministeri “per prendre decisions i impulsar entre ADIF i l’Ajuntament de Lleida els terrenys que contempla el pla”.

Respecte a la possibilitat d’una arada de l’EVA a Lleida, Ros ha apuntat que el ministre considera “raonable” la petició, tot i que ha advertit que caldrà analitzar aquesta possibilitat des d’una òptica comercial.

“Ho estan estudiant, i es farà una experiència pilot, però el ministre ha trobat molt raonable que aquest nou servei d’AVE tingui una parada a Lleida-Pirineus”, ha dit.

El ministre també ha informat de l’estat dels projectes a la N-230 i N-240, i concretament del darrer estudi informatiu sobre les obres de 300 milions d’euros entre Sopeira i la boca Sud del Túnel de Vielha, una obra “important”, ha dit Ros, des del punt de vista turístic i logístic.

La regidora del PP Dolors López ha mostrat la seva “satisfacció” per la “receptivitat” del ministre de Foment. “Ha estat una visita molt positiva perquè el ministre ha entès perfectament la importància que té per a Lleida desafectar els terrenys de l’estació i s’ha compromès que en un termini breu de temps donarà una resposta”.

Pel que fa a la parada de l’EVA, segons López, el ministre ha apuntat que aquest és un tema “comercial” i malgrat que no s’ha compromès abans de fer la prova pilot, “sí que ens ha donat pràcticament per fet que Lleida no quedarà al marge de l’EVA”.

La reunió d’aquest dimarts ha tingut lloc onze després que De la Serna presentés el 6 de febrer al Prat del Llobregat el nou servei d’alta velocitat, EVA, que serà un 25% més barat que l’AVE amb previsió d’estrenar-lo d’aquí un any. Un AVE ‘low cost’ que tindrà cinc freqüències diàries per sentit des de Madrid i estació final al Prat de Llobregat amb una única parada durant el trajecte, a l’estació del Camp de Tarragona.

L’alcalde de Lleida va adreçar aleshores una petició al ministre de Foment perquè considerés la possibilitat que aquest nou AVE s’aturés també a Lleida. A la seva missiva, Ros defensava “la importància que te l’Alta Velocitat per a Lleida” i l’èxit obtingut en el servei des del 2013, que acumula 17 milions de viatgers amb sortida o destinació a Lleida.

De la Serna va respondre aquella missiva el 26 de febrer, també mitjançant una carta on evitava comprometre’s. El Ministeri apuntava que la possibilitat d’establir una parada de l’EVA a Lleida depenia del resultat de l’experiència pilot que es desplegarà al primer trimestre del 2019 a la línia Madrid-Barcelona. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here