Fernando Simón ha alertat aquest dilluns que la situació a Catalunya pel que fa a la pandèmia de la covid-19 és “dramàtica” i ha considerat “perfectament lògic” aplicar noves mesures de control de la transmissió per intentar atacar l’expansió del virus, que afecta principalment, però no en exclusiva, els grups de persones no vacunades.
El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha subratllat que el que passa a Catalunya ve “de fa setmanes”, amb “concentració de gent de molts llocs de manera irregular”, cosa que ha comportat “cadenes de transmissió importants”.
I tot i admetre que la situació “no és la mateixa” que en onades anteriors, també ha advertit que “hi segueix havent riscos”.
Alhora ha considerat que es tracta d’activitats multitudinàries on és més fàcil “no observar” les mesures de control ja conegudes, com la distància de seguretat o l’ús de la mascareta.
A més, ha recordat que les proves ràpides “no són del tot efectives” i que el seguiment de les persones positives “no és fàcil”. Per tot plegat ha considerat que “probablement hi ha menys casos que no s’haguessin fet les proves, però no vol dir que no n’hi hagi”.
Finalment, Simón creu que ha començat l’alentiment de la velocitat dels contagis, cosa que podria indicar que s’està entrant en una fase d’estabilització de la nova onada, però tot i això ha augurat que en els pròxims dies Espanya superarà la incidència acumulada de 400 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies. (acn)







Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.