Josep Pàmies és un agricultor balaguerí nascut l’any 1948, conegut per gairebé tota la comarca, que ha participat en el món sindicalista i cooperativista des de la seva joventut i que fa uns anys s’ha convertit en el pseudocientífic o “curandero” de més prestigi perquè és optimista sobre la curació de les malalties cròniques com ara el parkinson, les malalties mentals o l’autisme.
Aquest pseudocientífic afirma tenir molts detractors, entre ells els governs i les multinacionals que fabriquen fàrmacs perquè ell no creu en la medicina convencional, ni tampoc en la indústria farmacèutica . Ell creu en les pseudociències, que a dia d’avui no estan regulades.
La premsa i els mitjans de comunicació no li han posat gens fàcil els darrers mesos i han estat al costat dels més poderosos posant de manifest que les pseudoteràpies són nocives per la salut.
Fruit del patiment i de la búsqueda de dosis d’esperança de les persones amb malalties cròniques va apareixer a Balaguer una entitat pseudocientífica anomenada “Dolça Revolució”, per aportar dades, informacions i xifres concretes sobre la “realitat científica”, i posant de manifest que el negoci de la indústria farmacéutica és molt elevada , elaborant arguments i discursos que tenen l’aval de milers de persones, nombrosos teòlegs i intel·lectuals propers a les teràpies de la Dolça Revolució.
No trobo pas malament que existeixi llibertat d’expressió per tal de trobar solucions, elaborar tesis o trobar pistes per curar les malalties que tenim al món. I crec que les pseudociències s’haurien de regularitzar i legalitzar per tenir un millor control d’aquest sector.
Ara bé,aquest senyor i la Dolça Revolució haurien de saber que avui en dia el MMS ni cap tractament pseudocientífic o farmacèutic tradicional pot curar l’autisme, o les malalties cròniques com l’esquizofrènia tal com diuen els seus “gurús”, tot i que la llibertat d’expressió de totes les persones és fonamental.
Tant de bo la llibertat d’expressió i l’investigació pugui contribuïr a la comunitat científica a elaborar nous fàrmacs o vacunes per erradicar els problemes de salut que he esmentat. Sóc conscient del perill que poden comportar aquestes pseudoteràpies perquè a dia d’avui no estan regulades per les institucions públiques. Sempre he pensat que una actitud positiva o d’esperança davant qualsevol malaltia sempre ens farà més bé que mal. I la Dolça Revolució ho està fent amb èxit mentre que l’indústria farmacèutica va pas a pas, sense donar gaires esperançes ni pistes de solucions . L’esperança, per enganyosa que sigui, serveix al menys per conduir-nos a la fi de la vida per un camí agradable.
JOSEP MARIA CASTELLS BENABARRE
Activista sociocultural i fundador d’ElMercadal.cat
@OFICIALCASTELLS






Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.