valerian
Imatge de la pel·lícula (eOne)

En un cap de setmana farcit de festes majors per les comarques de Lleida, una opció que es converteix en alternativa és entrar en la dimensió desconeguda que ens ofereix el cinema. Aquesta setmana la ciència-ficció competeix entre sí, amb Valerian y la ciudad de los mil planetas, del cineasta Luc Besson, dedicat darrerament a combinar la direcció i la producció de pel·lícules, i La torre oscura, que recupera una de les peces claus en la trajectòria com escriptor de gènere (de terror) que ha estat Stephen King, una mena de ‘así empezó todo’ o de pal de paller d’altres històries ja conegudes. L’altra estrena ens sigtua en un pla molt més terrenal, però en altres temps, amb el retorn de la sempre reconeguda Sofia Coppola i un thriller romàntic com La seducción.

VALERIAN Y LA CIUDAD DE LOS MIL PLANETAS

Valerian
Cartell de ‘Valerian y la ciudad de los mil planetas’. (eOne)

Basada en el còmic franc-belga que va inspirar a tota una generació d’artistes, escriptors i cineastes, arriba una visió que ha trigat tota una vida a fer-se realitat.
Al segle XXVIII, Valerian i Laureline formen un equip d’agents especials encarregats de mantenir l’ordre en tots els territoris humans. Per encàrrec del ministre de Defensa, els dos s’embarquen en una missió a la sorprenent ciutat d’Alfa, una metròpolis en constant expansió en la qual convergeixen des de fa segles espècies procedents de tots els confinis de l’univers per compartir entre si coneixements, intel·ligència i cultures.
Però Alfa oculta en el seu interior un misteri, una força fosca que posa en perill la pacífica existència de la Ciutat dels Mil Planetes, i Valerian i Laureline hauran de donar-se pressa per identificar a aquesta amenaça que els vigila i salvar no només Alfa, sinó el mateix futur de l’univers.

LA TORRE OSCURA

La torre oscura
Cartell de ‘La torre oscura’ (Sony)

Hi ha altres mons a més d’aquest. La Torre Oscura és una ambiciosa història d’un dels autors més famosos dels últims temps: El último pistolero, Roland Deschain (Idris Elba), porta enredat en una batalla eterna amb Walter O’Dim, també conegut com l’home de negre (Matthew McConaughey), i la seva missió és no deixar-li derrocar la torre fosca, que manté l’univers unit. Amb la destinació dels mons en l’aire, el be i el mal s’enfronten en la batalla definitiva, una batalla en la qual només Roland pot defensar la torre fosca de l’home de negre.
“Vaig començar a escriure La Torre Fosca quan tenia 22 anys, just quan em vaig graduar de la universitat, així que es pot dir que porto tota la meva carrera amb ella” relata King. A mesura que passava el temps i les històries s’anaven apilant “Em vaig adonar que havia creat molts personatges que estaven relacionats amb Món Mitjà, el Món de la Torre Fosca. Es va convertir en la pedra angular del meu univers ficcional: personatges d’altres llibres acabarien apareixent a la Torre Fosca i viceversa”. Fins i tot King s’acabaria convertint en un personatge en les últimes novel·les. La sèrie de la Torre Fosca s’ha convertit en el nexe d’unió de la majoria dels llibres de King.

LA SEDUCCIÓN

La seducción
Cartell de ‘La seducción’ (Universal)

La seducción és un evocador thriller de la guionista i directora Sofia Coppola.
La història es desenvolupa durant la Guerra de Secessió en un col·legi femení del sud d’Estats Units. Les seves alumnes viuen allí refugiades del món exterior fins que descobreixen a un soldat enemic ferit i decideixen acollir-ho. La seva presència en la institució despertarà tensions sexuals i perilloses rivalitats que incitaran a trencar tots els tabús en un inesperat gir dels esdeveniments.
Després de fer-nos viure històries de personatges del segle XVIII, XX i XXI en moments crucials de les seves vides, la directora Sofia Coppola viatja en aquesta ocasió al segle XIX amb La seducción, per la qual ha escrit el guió adaptat a partir de la novel·la homònima The Beguiled, de Thomas Cullinan.
Per a aquesta nova aventura, la oscarizada cineasta compta amb nous i habituals col·laboradors, tant entre el repartiment com darrere de les càmeres. Coppola torna a reunir-se amb dos de les seves protagonistes favorites, Kirsten Dunst i Elle Fanning, i dirigeix per primera vegada al guanyador d’un Globus d’Or Colin Farrell i l’oscarizada Nicole Kidman. Aquests veterans de la gran pantalla compten en aquest cas amb tot un elenc d’actrius adolescents que busquen deixar petjada en la indústria.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.