SUPSA Supermercats Pujol, propietària de la cadena de supermercats especialista en productes frescos Plusfresc, ha tancat l’exercici 2022 amb una facturació de 186 milions euros, lleugerament per sobre de l’any anterior, en concret l’1,1%.
Tal com explica la companyia, en un entorn marcat per l’encariment del preu de les matèries primeres i l’energia, han fet un gran esforç de contenció de preus alhora que ha continuat amb el seu pla estratègic de creixement, que li ha permès assolir els 84 establiments al conjunt de Catalunya. El 2022, Plusfresc va obrir tres noves botigues a Barcelona, Reus i Arbeca (Garrigues) i en va adaptar dues més a un nou model de compra més innovador, tecnològic i enfocat a l’experiència client.
Les noves apertures formen part del pla estratègic que la companyia va presentar el passat mes de setembre i que contempla una inversió de 15 milions d’euros fins a finals de 2024 per a l’obertura d’un total de nou supermercats a Catalunya i per adaptar el nou format a alguns dels seus establiments actuals.
A més de les 3 inauguracions, els dos establiments que han implantat aquest nou model de compra són el de Via Augusta, el primer que Plusfresc va obrir a Barcelona, i el del carrer Prat de la Riba, a Lleida.
“En un context com l’actual, el balanç que fem dels nostres resultats és molt positiu. No només per les xifres obtingudes, sinó també, perquè demostren l’esforç que hem fet des de Plusfresc per contenir els preus al màxim, afirma Francisco González, director general de Plusfresc. “Això ens ha permès mantenir la confiança dels nostres clients i dels nostres proveïdors, els quals són una peça clau en el nostre model de negoci, ja que ens permeten oferir productes frescos, de proximitat i de la millor qualitat, una de les premisses més importants per a nosaltres”, ha afegit.
Des de la companyia destaquen que segueixen des de fa temps una política comercial per repercutir el mínim possible l’augment de preu dels productes. I que “el compromís i la gestió responsable han estat clau per aconseguir-ho, amb mesures com endarrerir al màxim els increments de preus i buscant alternatives més econòmiques pel client, per exemple en productes com els detergents, conserves de peix,fruits secs, snacks i producte fresc”. Plusfresc també ha fomentat la incorporació de varietats i marques a un preu més baix mantenint sempre la qualitat, a més d’augmentar les promocions amb ofertes més agressives, d’oferir descomptes en packs i d’incrementar un 20% el número de vals descompte en marques líders pels clients amb targeta de fidelització, explica González.
Compromís amb el medi ambient
Durant el darrer any, la companyia, expliquen, també ha fet un pas més amb el seu compromís amb la protecció del medi ambient. En aquest sentit, Plusfresc ha finalitzat l’any amb un total de 874 panells solars de 420 Kwp, repartits entre 11 botigues. La posada en marxa d’aquestes plaques suposen un estalvi de 297.949 Kg de CO2 a l’atmosfera, i la seva producció permet cobrir el 21% del consum total de les botigues on s’han instal·lat els panells, afegeixen.
Una de les cadenes millor valorades pels consumidors
Plusfresc va ser reconeguda l’any passat entre les 4 cadenes de supermercats millor valorades pels consumidors a nivell nacional, segons un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) realitzat amb més de 5.000 persones. Els aspectes més valorats pels clients són la qualitat dels productes frescos com la carn, el peix, la fruita i la verdura.
L’informe també constata que els consumidors se senten satisfets amb els preus, els descomptes i promocions de Plusfresc, així com amb la varietat de productes que ofereixen de marca pròpia.
SUPSA és l’empresa líder en distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 84 establiments ubicats a Barcelona, Lleida, Tarragona, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa i la Franja de Ponent. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1.400 col·laboradors. (ACN)
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.