ilerdent

La jornada d’avui dimarts a Sitges ha tingut dos noms propis remarcables pel que fa a les pel·lícules estrenades. Per una banda, la producció brasilera Bacurau i per l’altra, Synchronic, una aposta per un mix entre històries de paramèdics, drames familiars i viatges en el temps. Tot en una, que ja és mèrit.

El passat festival de Cannes va ser el banc de proves internacional d’aquesta delirant producció brasilera de caràcter coral però on destaquen com a noms propis els de la veterana Sonia Braga, en el paper de Domingas (no van trobar cap altre millor) i Udo Kier, un dels secundaris de luxe en infinitats de produccions d’acció nord-americanes. Tot arrenca, com no pot ser d’altra manera amb un alcalde i el conflicte que aquest té amb la petita població de Bacurau per temes relacionats amb l’aigua.

Com arriben les eleccions i no se’n surt contracta a un grup de mercenaris per acabar –literalment- amb el poble  i la seva població. Primer amb trets al camió que els abasteix d’aigua, després amb inhibidors dels mòbils, talls de llum i per últim l’eliminació total de la població. Però Bacurau té història. Una història de resistència que es tornarà a posar a prova de nou. I aquí és on entre els efectes de sang i fetge que tant entusiasmen al públic del festival.

Si amb Bacurau ha costat i molt agafar el ritme de creuer en l’acció narrativa de la pel·lícula, el mateix li ha passat a l’altra estrena destacada de la jornada, Synchronic, una pel·lícula amb moltes capes protagonitzada per una parella de paramèdics, cadascú amb els seus propis problemes personals. Mentre a un li detecten un tumor al cap, l’altre veu impassible com desapareix la seva filla i ha d’afrontar el divorci de la seva parella.

I en mig, l’aparició d’una nova droga, Synchronic, que a més té uns poders paranormals de poder fer viatjar en el temps a qui la pren. Amb una curiositat afegida. En funció d’on es pren, el viatge en el temps varia sensiblement en els anys. Pel seu ritme i la falta de ritme inicial difícilment podrà optar a ser atractiva en taquilla, però un cop passada la primera mitja hora, la història va agafant intensitat i interès.

Els dos títols han estat presentats en la Secció Oficial a concurs que, en un Festival, és la més atractiva donat que és on es juga el palmarès amb tots els premis a repartir. Al marge de les estrenes cinematogràfiques de gènere, el festival ha acollit avui la presentació del col·lectiu Ficcial, amb un debat sobre el tractament de la representació de la societat en la pantalla, i la presentació de les novel·les ‘La pedra de la llum’ i Els àngels ens miren’, i el manga ‘La chica del tiempo’.

De cara a la jornada de dimecres Pelican blood i Come to daddy apunten com els títols més destacats de la jornada, encara que sempre s’ha d’esperar al visionat per evitar sorpreses.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.