El nucli urbà de Tàrrega és des d’aquest dijous ‘zona 30‘. L’Ajuntament ha iniciat l’aplicació d’aquesta mesura de seguretat viària instal·lant els senyals en una trentena de punts, sobretot a les principals entrades de la capital de l’Urgell. La mesura forma part del nou pla de mobilitat de la regidoria de Governació i la Policia Local de Tàrrega, amb l’objectiu d’afavorir la convivència entre vianants, ciclistes i vehicles de motor. D’aquesta manera, a partir d’ara no es pot superar la velocitat màxima de 30 km/h a l’interior de gairebé tot el nucli urbà. Al mateix temps, el límit de velocitat es fixa en 20 km/h als carrers del nucli antic. Pel que fa als nuclis agregats de Tàrrega (Altet, Claravalls, la Figuerosa, Riudovelles, Santa Maria de Montmagastrell i el Talladell), aquests també passen a ser ‘zona 30’.
La ‘zona 30’ no és nova a Tàrrega ja que des de l’any 2011, quan es va reformar l’antiga travessia de l’N-II, el consistori ja va implantar llavors la velocitat màxima de 30 km/h a les avingudes de Catalunya i del raval del Carme.
D’altra banda, atenent una petició formulada per l’Ajuntament de Tàrrega, la direcció general de Carreteres ha autoritzat enguany la ‘zona 30’ al tram central de la carretera C-14 al seu pas per Tàrrega, des del pont del riu Ondara fins al pas de la línia fèrria al carrer de Sant Pelegrí. A la resta de la C-14 continuaran aplicant-se les velocitats màximes establertes per Carreteres, o sigui de 50 km/h i 40 km/h segons marqui la senyalització. Una altra excepció a la nova normativa és la ronda dels Comtes de Barcelona, segment de la circumval·lació est on es podrà continuar circulant fins a 50 km/h.
Campanya informativa de la Policia Local
Paral·lelament a la implantació de les noves limitacions de velocitat, la Policia Local de Tàrrega ha endegat una campanya informativa. A més de la trentena de senyals instal·lats i als missatges emesos per les xarxes socials municipals, els agents procediran a avisar els conductors en cas d’infracció, sense imposar sanció. En cas de reincidència, sí es tramitarà sanció. Transcorregut el període d’informació, totes les infraccions podran ser objecte de multa, segons ha informat l’Ajuntament. A partir dels resultats de les noves mesures de circulació, que es traduiran en una moderació de les velocitats, la regidoria de Governació redefinirà la utilitat del carril bici de la ciutat.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.