Torrefarrera
Imatge del canal de Piñana al seu pas per Torrefarrera

Des d’aquest dimarts 2 de gener l’Ajuntament de Torrefarrera (Segrià) assumeix la gestió directa del servei d’abastament d’aigua potable al municipi. Aquesta entrada en servei arriba després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) dictés sentència favorable pel consistori en el litigi que mantenia amb l’empresa concessionària sortint (empresa CASSA, que tenia la concessió fins al seu acabament l’any 2014) i després que el Ple municipal del passat 14 de desembre acordés l’assumpció del servei per part de l’Ajuntament a principis de 2018. La gestió ha estat assumida pels tècnics municipals i representants del consistori, que han pres el control de les diferents instal·lacions. A partir d’ara, qualsevol incidència, siguin altes o baixes, de facturació o de funcionament, es faran a través dels serveis municipals, on s’ha habilitat un telèfon d’assistència disponible tots els dies de l’any, a més de les consultes presencials que s’atendran a l’oficina d’atenció al ciutadà de dilluns a divendres en horari de vuit del matí a tres de la tarda.

Cal recordar que l’Ajuntament havia licitat un concurs per a la gestió dels serveis d’aigua i clavegueram resolt a principis de 2015 a favor de l’empresa Aqualia, però l’altra empresa que s’hi havia presentat, CASSA, va interposar un recurs davant el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic. Finalment, i després de dos recursos més, ambdues empreses licitades van ser excloses i es va declarar desert el concurs.

Després d’aquestes controvèrsies judicials, l’Ajuntament de Torrefarrera va acordar per unanimitat el 2016 gestionar el servei d’abastament d’aigua potable de forma directa. Aquesta municipalització havia de començar l’1 de gener de 2017 (dos anys després de vèncer el contracte de l’empresa concessionària sortint), però va ser suspesa cautelarment pel jutjat contenciós administratiu de Lleida a causa del recurs presentat per CASSA. Finalment, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha donat la raó a l’Ajuntament, que ja pot gestionar el servei amb els seus propis mitjans.

L’alcalde, Jordi Latorre, ha exposat que ”amb aquesta actuació, els veïns tindran més proximitat, una atenció més directa al mateix preu, i esperem que ens permeti continuar millorant la xarxa de clavegueram del municipi”. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.