Festa Major
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

L’Ajuntament de les Borges Blanques ha volgut executar diferents mesures per la millora de la seguretat en la Festa Major. D’aquesta manera, el consistori ha decidit canviar la ubicació del concert de dissabte, amb Buhos i Figa Flawas, i enlloc de la Plaça Europa es realitzarà a l’anomenat Espai Jove (zona de penyes). En conseqüència, s’ha redactat i implementat un Pla d’Autoprotecció de l’Espai amb un aforament màxim.

El lloc compta amb accessos diferenciats a l’Espai Jove i a la zona de firetes.

Per tal de facilitar un control adequat de l’aforament, l’accés al concert de dissabte es realitzarà amb entrades QR, gratuïtes, però que s’han d’adquirir prèviament. Per tal de donar prioritat a la gent de Borges, les entrades es podien adquirir, de manera presencial, per les persones empadronades a la localitat, els dies 28, 29 i 30, i a partir del 31 a les 0.00 per tothom a través de la web culturaborgesblanques.cat.

Com altres anys es preveu una participació activa dels membres de les penyes en seguretat i abordatge i gestió de la violència masclista, i hi haurà la carpa del punt lila del Consell Comarcal de les Garrigues a la zona penyes en horaris concrets i també dissabte a la Plaça U d’Octubre.

En matèria d’accessibilitat, hi haurà facilitats d’accés a l’Espai Jove per a PMR i es tornarà a ubicar una tarima, com altres anys. A les activitats que es facin a la plaça U d’Octubre, les PMR podran accedir al balcó i al terrat del Centre Cívic.

Hi haurà un Espai a la placeta del Terrall per a Mostra d’Entitats el dissabte a la tarda, aprofitant un dels moments més concorreguts de la Festa Major per tal que puguin donar-se a conèixer.

En el pla institucional, s’elimina el seguici d’autoritats, no hi haurà invitacions a espectacles per a regidors, regidores, alcalde ni altres representants polítics i no se sufragaran àpats de càrrecs electes.

Pel que fa al pregó, s’ha decidit no contractar figures mediàtiques alienes al municipi i el faran persones vinculades al poble. Enguany seran els representants de les tres colles geganteres: Ramon Garsaball (Geganters de les Borges), Miquel Vidal (Grup Vivall) i Jordi Arnau Espuga (Colla Estimem els Gegants).

Amb relació a la neteja, s’han contractat dos dies extra de recollida, així queden coberts tots els dies, de divendres a dimarts.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.