infermeria
Reunió del Consell de Direcció de l'Administració Territorial de l'Alt Pirineu i Aran, a Tremp
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Tremp tindrà una aula universitària d’infermeria el curs 2024-2025, així ho ha explicat Miquel Abrantes, gerent del Servei Català de la Salut de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, després de la reunió del Consell de Direcció de l’Administració Territorial de l’Alt Pirineu i Aran.

Mentrestant, el curs vinent deu alumnes del grau d’Infermeria de la Universitat de Lleida faran quart en centres del Pirineu.

El primer semestre a Tremp i el segon a centres de la resta de comarques.

L’objectiu és fixar professionals al territori i portar la universitat al Pirineu.

També s’ha anunciat el desplegament de Cultura i Educació al Pirineu en sis mesos.

Això portarà a la creació d’una borsa d’interins específica per l’Alt Pirineu i Aran.

Ja fa més d’un any que l’alcaldessa de Tremp, Maria Pilar Cases, va oferir Tremp per acollir un grau d’Infermeria de la Universitat de Lleida (UdL).

Cases va demanar descentralitzar la formació d’infermeria al Pallars, igual com es va fer amb el desplegament del grau d’INEFC a l’Alt Urgell.

Per propiciar l’arrelament d’aquests estudiants universitaris a la comarca se’ls sufragarà l’estada i se’ls bonificarà amb altres incentius.

Pel que fa als alumnes que cursaran l’últim curs d’infermeria a Tremp seran deu, però aquesta xifra s’incrementarà a primer de l’aula universitària.

Aquests alumnes es podran formar als hospitals, als centres d’assistència sanitària, a les residències o al Sistema d’Emergències Mèdiques.

Cultura i Educació

El desplegament de la delegació de Cultura serà efectiu abans de l’estiu i en un primer moment s’ubicarà a l’Arxiu Comarcal del Pont de Suert.

Posteriorment, es buscarà una ubicació definitiva, però es quedarà dins l’Alta Ribagorça.

Pel que fa al servei d’Educació també està previst que es despleguin aviat i aquest fet portarà a crear una borsa d’interins per aquestes comarques.

El director dels Serveis Territorials de l’Alt Pirineu i Aran, Ramon Jordana, ha dit que al mes de setembre ha de ser una realitat.

Jordana també  ha confirmat que els alumnes del Pallars Sobirà i Pallars Jussà podran seguir fent la selectivitat al Pallars i evitar despleçaments a Lleida.

El Consell de Direcció de l’Administració Territorial de l’Alt Pirineu i Aran ha recuperat les reunions presencials aquest dimarts, després de la pandèmia.

Aquest òrgan, que es reuneix de manera periòdica un cop al mes, té les funcions de direcció i coordinació, on es comparteixen i treballen les prioritats de cada departament dins del mateix àmbit territorial de la vegueria. ACN

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.