Oriol Olmo i Jardí
Portaveu de les Joventuts d’Esquerra Republicana de Lleida
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Fa pocs dies el cap de l’oposició a la Paeria, Fèlix Larrosa, anuncià un govern a l’ombra de l’actual govern municipal format per Esquerra Republicana, Junts per Catalunya i el Comú de Lleida. El líder del PSC a la capital del Segrià, en un article d’opinió, esmentava que un govern a l’ombra era un producte polític de tradició britànica i el definia com a conèixer l’acció de govern, estendre la mà i un llarg etcètera.

És el govern a l’ombra una bona forma d’exercir de principal partit de l’oposició de manera lleial, constructiva i noble, tal com pregonen? Els ho pregunto perquè l’entramat de propostes firmades que s’ha trobat el nou govern municipal no denota massa lleialtat, sobretot pel que fa a l’atorgament de la llicència d’ocupació de la via pública a una empresa encarregada del lloguer dels patinets elèctrics. Ah, i de veritat, no s’omplin la boca que aspiren a representar a la ciutadania, quan ja porten molts anys prioritzant els grans lobbies empresarials per sobre de la gent, i ho podem veure amb Torre Salses i amb el Bosquet de La Bordeta. Conflicte d’interessos, on el PSC només ha demostrat que beneficia només als grans tenidors.

Si volen fer una oposició constructiva, lleial i noble, primer deixin de glorificar la seva obra de govern, i en segon lloc, entomin les crítiques que la ciutadania els ha expressat a les urnes en forma de la pèrdua de l’alcaldia després de quaranta anys de sustentar-la. Pensin com molts socialistes ja no fan confiança al PSC, i sobretot, pensin si estan fent honor al seu nom o a qui volen representar. La ciutadania els agrairà un exercici d’autocrítica potent. Ara ve, el que no poden fer és presentar-se com un govern a l’ombra comparant-lo amb Maragall quan ERC a Barcelona ha guanyat i també tenia majoria per governar, mentre que el PSC a Lleida ni ha guanyat ni tenia majoria per governar. Repensi’s com vol fer l’oposició a la Paeria, Fèlix Larrosa, o haurà d’acceptar que la ciutadania no vol que el seu partit continuï ocupant el palau de la Paeria. El PSC encara no ha paït la derrota electoral del passat mes de maig, i n’és la prova les declaracions del cap de l’oposició culpant als seus amics de la derrota electoral. Sr. Larrosa, vagi a casa i reflexioni què ha passat, és el que esperen els seus votants. No els torni a fallar també, ànims i endavant.

Oriol Olmo i Jardí
Portaveu de les Joventuts d’Esquerra Republicana de Lleida

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.