L'acusat d'intentar atropellar amb el cotxe la seva cunyada, amb la seva defensa (al fons de la imatge), durant el judici a l'Audiència de Lleida

 

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Una dona ha declarat aquest dijous a l’Audiència de Lleida que el 12 de juny de 2023 el seu cunyat la va intentar atropellar amb el cotxe a Castellserà (Urgell). La denunciant ha explicat que aquell dia va veure el vehicle de l’acusat en un carrer del municipi molt pròxim al seu domicili i on ell no podia acostar-se perquè té una ordre d’allunyament. La dona, ha dit, va decidir fer fotos i gravar vídeos dels fets per “tenir proves”.

Ha manifestat que, mentre continuava gravant amb el mòbil, el processat “va pujar al cotxe, va maniobrar i en comptes de seguir recte va venir cap a mi per atropellar-me“. L’Audiència ha reproduït les imatges enregistrades a l’inici de la sessió.

Mapfre

Quan va veure que el cotxe se li acostava, la dona ha indicat que “inconscientment vaig tirar endarrere i vaig tenir la sort que hi havia l’escletxa d’un garatge on em vaig protegir, si no m’hagués aixafat contra la paret”. Ha afegit que l’home va fer marxa endarrere i ella va caure a terra.

En aquell moment, va aparèixer un veí que vivia just davant d’on van tenir lloc els fets i que ha declarat en la vista. “Estava dins de casa i vaig sentir uns crits. Vaig sortir al carrer i la dona estava atrapada entre el cotxe, que estava encarat cap a ella, i l’escletxa que hi havia a la paret d’un edifici”. “Aleshores em vaig dirigir cap allí i l’home, que havia retrocedit una mica endarrere amb el vehicle, va marxar”.

La dona ha denunciat també que el seu cunyat la va amenaçar de mort després de l’intent d’atropellament amb expressions com: “A la següent no fallaré” o “et volaré la casa amb granades”, entre altres.

Dos agents dels Mossos d’Esquadra han declarat que van poder escoltar una conversa telefònica entre l’acusat i un familiar seu. En aquesta, segons la policia, l’home va manifestar: “Si vinc la mato“.

Per la seva part, l’acusat ha reconegut que ell era el conductor del vehicle i que va veure la seva cunyada al carrer. Tanmateix, ha dit que se li va “escapar” el volant i que “no la vaig arribar a tocar”. En el seu últim torn de paraula, ha demanat “perdó pel mal causat“.

La Fiscalia i l’acusació particular demanen una condemna de 9 anys i tres mesos de presó per a l’acusat pels delictes de temptativa d’homicidi, amenaces i trencament de condemna continuat. L’advocat de l’acusació ha considerat que el processat s’hauria volgut desfer de la seva cunyada perquè era un testimoni important en un judici contra ell relacionat amb els abusos sexuals.

La defensa ha atribuït els fets a un “muntatge familiar” i ha sol·licitat l’absolució pels delictes de temptativa i d’amenaces.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.