comencen
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-
Uns 9.000 alumnes -2.500 nous- comencen avui les classes als graus i dobles graus de la Universitat de Lleida (UdL). D’aquests, gairebé 260 ho fan a Igualada. A l’espera de la propera matrícula, posterior a la convocatòria extraordinària de la selectivitat, la UdL ja ha cobert totes les places de primer disponibles al 75,5% dels graus, 40 titulacions (38 dels centres propis i 2 dels adscrits). L’activitat ha arrencat amb les sessions d’acollida al nou estudiantat, que es desenvolupen simultàniament a tots els campus de Lleida i la capital de l’Anoia. A més, a la Seu d’Urgell tindrà lloc aquest dimecres i s’allargarà fins el dia 14, amb un raid d’aventura per a l’alumnat d’INEFC Pirineus.
En aquestes sessions, els equips de direcció presenten els diferents graus i serveis com ara el campus virtual, les biblioteques, l’Institut de Llengües, el servei d’Esports, la iniciativa UdL Acompanya-programa Nèstor o la unitat de Relacions Internacionals, encarregada de la mobilitat. Les Facultats de Medicina i d’Infermeria i Fisioteràpia organitzen també visites guiades pel campus de Ciències de la Salut, a càrrec de membres del Consell de l’Estudiantat. L’Escola Politècnica Superior (EPS) ha previst una gimcana i una festa de cloenda al campus de Cappont.

Mentre, a l’INEFC-Lleida han programat tallers simultanis de 30 minuts i pràctiques esportives per finalitzar la jornada.

La principal novetat d’aquest curs acadèmic són els programes acadèmics de recorregut successiu (PARS), que inclouen grau i màster, de l’EPS. Tant el PARS d’Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat/ Enginyeria en Electrònica Industrial i Automàtica/ Enginyeria Mecànica / Màster Universitari en Enginyeria Industrial com el PARS d’Enginyeria Informàtica / Màster Universitari en Enginyeria Informàtica compten amb 10 places.
Per primer cop, la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL desplaça a Tremp un grup de quart curs. Els 7 alumnes faran les pràctiques clíniques a l’Hospital Comarcal Pallars, el de la Seu d’Urgell i el Transfronterer de la Cerdanya; així com en CAP i residències de les tres comarques. També han de cobrir 12 crèdits amb 2 assignatures optatives, una per quadrimestre, i realitzar el Treball Final de Grau.
També, l’activitat dels màsters comença entre avui i el 9 d’octubre. La inauguració oficial del curs acadèmic 2023-2024 tindrà lloc el proper dia 20 de setembre, amb una lliçó magistral a càrrec del catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat de València, Juli Peretó. L’acte es podrà seguir en directe per Internet, a través de la pàgina d’streamings de la UdL i del canal de YouTube institucional.
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.