El veí de Bellpuig (Urgell) de 84 anys acusat de matar el seu gendre, de 60, ha acceptat set anys de presó, després que totes les parts hagin arribat a un acord. L’home ha acceptat sis anys de presó per un delicte d’homicidi i un any més per tinença il·lícita d’armes, en una vista de conformitat que s’ha dut a terme aquest dimarts 23 de maig a l’Audiència de Lleida. Gràcies a aquest pacte, doncs, no caldrà celebrar el judici amb jurat popular, tal com va decidir l’Audiència el seu dia. Aquesta pena, menor a la prevista, ha estat possible, tal com ha explicat la seva advocada, Andrea Lombana, en aplicar-li l’atenuant de penediment i confessió i l’eximent semicompleta de trastorn mental, ja que segons els informes psiquiàtrics pateix un trastorn delirant de tipus persecutori. Tot i que l’acusat es troba actualment en presó provisional al Centre Penitenciari de Ponent, s’ha acceptat que sigui traslladat per complir la condemna a un centre psiquiàtric penitenciari. Ho haurà de decidir la jutgessa tot i que previsiblement serà a Barcelona o Tarragona.
El crim va tenir lloc el 30 de març de 2016, quan l’acusat, veí de Bellpuig, va matar el seu gendre després de dispara-li quatre vegades amb una pistola. L’home va reconèixer en la seva declaració judicial haver-ho fet perquè feia mesos que se sentia “perseguit” i el considerava “el causant de tots els seus problemes”. Va explicar que el veia com el responsable que la seva empresa, Pretensats Gabernet, anés malament, ja que portava més d’un any i mig sense activitat. L’acusat creia que la víctima el ”boicotejava, l’assetjava constantment a casa i a l’empresa”.
L’acusat va narrar també com va matar el gendre; amb una pistola antiga del calibre 22 que feia uns mesos que sempre portava a sobre per aquesta mania persecutòria que diu que tenia, tot i que no disposava de cap llicència pel revòlver. I va afegir que ”no tenia ànim d’acabar amb la vida del seu gendre”, que se’n penedeix, és conscient que ha fet molt mal a la seva família i que tampoc sap ben bé perquè ho va acabar fent.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.