Lactalis
El magatzem robotitzat de Lactalis al costat dels terrenys de Golmés on l'empresa vol fer noves ampliacions
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Un grup de veïns de la zona sud de Golmés (Pla d’Urgell) i també un empresari afectat han denunciat que l’Ajuntament està fent un “vestit a mida” a la firma Lactalis, que té una planta de producció de llet entre aquest municipi i Mollerussa, per tal que pugui ampliar les seves instal·lacions.

En aquest sentit, han recorregut la modificació del POUM que el consistori va fer l’abril de l’any passat i han recordat que una sentència de 2017 ja va declarar “il·legal” el magatzem robotitzat que la firma Lactalis havia construït uns anys abans adjacent a la fàbrica.

Els veïns han alertat que ara Puleva vol reparcel·lar la zona i construir més magatzems robotitzats.

Una de les veïnes afectades Teresa Ginestà ha explicat que l’Ajuntament ha promogut la modificació del POUM per fer un “vestit a mida” a Lactalis per tal que es pugui quedar amb un 70% dels terrenys.

En aquest sentit, ha recordat que els veïns d’aquesta zona fa 10 anys que estan batallant contra el projecte d’ampliació de la fàbrica ja que els està portant a devaluar les seves propietats que temen haver de vendre per un preu molt més baix del que valen.

Els veïns ja van recórrer la primera modificació del POUM i al 2017 el TSJC va estimar la demanda. Paral·lelament, un altre veí va recórrer l’atorgament de la llicència d’un magatzem robotitzat que va construir Lactalis al costat de la planta i va guanyar el plet, per la qual cosa, els veïns remarquen que aquesta instal·lació és “il·legal i s’ha de tirar a terra”.

Segons els veïns la darrera modificació del POUM que han recorregut preveu suprimir part de l’avinguda dels Pirineus i del carrer Val d’Aran per tal que Puleva pugui disposar de tot el terreny en una sola parcel·la per expandir-se sense que ningú els molesti.

A més, alerten que aquesta modificació obvia la sentència que diu que hi ha d’haver una contraprestació a favor del poble per permetre el magatzem robotitzat.

Els veïns –9 que tenen parcel·les a la zona i el propietari d’un antiga discoteca– estan convençuts que vistos els antecedents, el TSJC tornarà a tombar el nou planejament aprovat per l’Ajuntament i Urbanisme. Per això, alerten que la nul·litat de la llicència d’obra implicaria l’enderroc del magatzem i el cost de tot plegat recauria en l’Ajuntament. (acn)

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.