VESPRADES

ilerdent

El cicle “Vesprades. Música als ateneus” organitzat per la Delegació Territorial Terres de Ponent de la Federació d’Ateneus de Catalunya, conjuntament amb la Casa de la Música de Lleida, l’Alt Pirineu i Aran, posa en marxa la segona part de l’edició d’enguany, que tindrà lloc del 23 de setembre a 12 de novembre de 2022 en 8 ateneus de la província de Lleida.

VESPRADES. MÚSICA ALS ATENEUS ha tingut un gran èxit en la seva primera part, realitzada entre l’abril i el juny, i s’espera incrementar el públic assistent de cara a aquest segon tram del cicle, en el que actuaran Ares Gratal, Helen, Asori, El Mudo Kon Voz, Olga Zoet, Javi Queralt i Víctor González; tots ells artistes emergents i del territori de Ponent.

El cicle va néixer amb la intenció d’oferir a les propostes artístiques emergents del territori un espai de qualitat on poder mostrar la seva creació, ja que sovint el gran problema que tenen aquests artistes és el fet de no poder accedir a un espai cultural on presentar el seu treball. Precisament per aquest motiu, també es pretén incidir especialment en el col·lectiu de joves de cada població i apropar-los a les entitats culturals de referència per rejovenir el seu teixit associatiu.

Un altre dels propòsits a l’hora d’organitzar aquest cicle és fomentar les activitats en xarxa per a les entitats que formen la Delegació Territorial Terres de Ponent de la Federació d’Ateneus, creant així sinergies que es podran aprofitar en el futur per organitzar nous projectes i col·laborar per continuar creixent conjuntament.

Els ateneus que participaran a la segona fase del cicle són:

  • Casal Cultural de Tremp (Pallars Jussà) – HELEN –23 de setembre a les 19 h (Sala del Casal)
  • Ateneu Popular de Ponent de Lleida (Lleida) – JAVI QUERALT –30 de setembre a les20 h (Sala Nausica)
  • Unió recreativa Maialenca (Maials) – ARES GRATAL –2 d’octubre a les19 h (La Societat)
  • Cercle de Belles Arts de Lleida (Lleida) – EL MUDO KON VOZ –14 d’octubre a les19h
  • Ateneu Popular de la Fuliola (Urgell) – VÍCTOR GONZÁLEZ –16 d’octubre a les19h
  • Casino de la Granadella (Les Garrigues) – OLGA ZOET –22 d’octubre a les 19:30 h (Sala polivalent del Centre Cívic 1 d’octubre)
  • Ateneu de Guissona (La Segarra) – HELEN –29 d’octubre a les20:30 h
  • Ateneu popular Garriguenc (Les Garrigues) – ASORI –12 de novembre a les20 h (Sala Municipal – Cervià de Les Garrigues)

Federació d’Ateneus de Catalunya

La Federació d´Ateneus de Catalunya es va crear l’any 1983 i acull 180 entitats culturals de tot Catalunya. Un col·lectiu de diferents associacions privades amb vocació de servei públic, que amb diferents denominacions, treballen amb un mateix objectiu per les persones i la societat catalana, dinamitzant el poble o ciutat de què en formen part mitjançant l’organització d’activitats socioculturals i esportives des del voluntariat.

També, amb la voluntat de potenciar una nova visió territorial, la Federació d’Ateneus de Catalunya va desplegar el projecte de creació de Delegacions Territorials, i va engegar la descentralització de serveis per acostar-se a les necessitats de les entitats associades a les Terres de Ponent creant-ne una delegació pròpia.

Segons Pep Morella, president de la FAC: “Els ateneus fomenten un consum cultural que enllaça amb l’oci sa i la nostra filosofia és que els joves no siguin mers usuaris dels espais, sinó que se’ls facin seus: ideant activitats, coordinant-les i gestionant-les. Aquesta és la base de l’esperit ateneista”.

Casa de la Música de Lleida, l’Alt Pirineu i Aran

També, la xarxa de Cases de la Música és un projecte social i musical en xarxa a Catalunya, un model de gestió cultural pioner a Europa, en què entitats privades i administracions públiques treballen conjuntament per promoure la creació, la música en viu i la difusió de la música moderna a Catalunya.

A més, la Casa de la Música de Lleida, l’Alt Pirineu i Aran, ubicada a la seu de l’Orfeó Lleidatà, va començar a funcionar a la capital del Segrià la tardor de 2020, esdevenint un punt de referència musical de totes les comarques de Ponent.

A més, actualment el projecte ja està plenament consolidat seguint la mateixa línia de treball que la resta de seus de la xarxa de Cases de la Música, i amb l’objectiu de potenciar el treball en xarxa per a la professionalització dels músics i a impulsar projectes en què la música funcioni com una eina d’inclusió.

Alhora, també organitza activitats que permeten una millor projecció de la tasca dels músics i creadors.

La Casa de la Música de Lleida està gestionada la Fundació Orfeó Lleidatà, entitat amb més de 150 anys d’història, i un referent sociocultural al territori de Ponent.

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.