La Comissió informativa de les Polítiques de la Gestió Urbanística i de la Mobilitat de l’Ajuntament de Lleida ha informat aquest dimecres de la proposta d’aprovació definitiva de la modificació de l’ordenança reguladora de les llicències urbanístiques i comunicacions prèvies.
“Un dels objectius del govern municipal és agilitzar al màxim la tramitació de les llicències d’obres a la ciutat”, ha indicat. “Tenim un problema de tramitació, perquè és molt lenta i feixuga i això va en detriment de les inversions que volen venir a la ciutat”, ha dit el tinent d’alcalde.
Impuls a les Inspeccions Tècniques d’Edificis
D’altra banda, durant la comissió també s’ha informat de la signatura d’un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Lleida, els col·legis professionals d’Arquitectes de Catalunya i el d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de l’Edificació de Lleida.
Així és durà a terme de forma subsidiària les Inspeccions Tècnics d’Edificis que marca la normativa de la Generalitat en els edificis de més quaranta anys que encara no les han passat.
“El conveni permetrà que, en aquells casos en què els propietaris no vulguin fer aquestes inspeccions tècniques malgrat que se’ls hi hagi requerit, sigui el mateix ajuntament qui dugui a terme la inspecció i a partir d’aquí ordeni prendre les mesures correctores que es detectin”, ha explicat Postius. Paeria i Generalitat ja van signar un conveni al mes de juny per a col·laborar amb la gestió de les ITE.
Menys restriccions per a la instal·lació d’explotacions ramaderes
Una altra de les qüestions tractades a la reunió de la comissió ha estat l’aprovació inicial de la modificació de l’article 220 del Pla General d’Ordenació Urbana, que regula les explotacions ramaderes, per tal d’adaptar-lo a la legislació sectorial vigent i facilitar la implantació de noves explotacions.
Postius que remarcat que aquest canvi respon a les demandes d’organitzacions agràries davant del fet que a Lleida hi havia moltes sol·licituds d’implantació d’instal·lacions agràries a l’Horta que no es podien tirar endavant per qüestions com les distàncies respecte a les sèquies o canals.
Un cop fets tots els tràmits previs, es portarà a aprovació la modificació d’aquest article, que permetrà que “l’activitat ramadera pugui tenir més facilitats a l’hora de desenvolupar-se”, ha declarat Toni Postius. Així mateix, ha recordat que caldrà seguir complint tota la normativa de la Generalitat, que és “molt exigent”, per exemple en tot el que fa referència a les dejeccions ramaderes. ACN







Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.