Animac 2018, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya que se celebrarà a Lleida del 22 al 25 de febrer, es presentarà a Barcelona i Madrid amb els realitzadors nord-americans germans Quay, i el francès Sébastien Laudenbach. Els germans Quay són dos animadors i escenògrafs imprescindibles en el panorama audiovisual contemporani, l’obra dels quals ha influït a directors com ara Tim Burton o Terry Gilliam. Per la seva part, Sébastien Laudenbach és el director del llargmetratge ‘La jeune fille sans mains’, basat en el conte dels germans Grimm, menció del jurat al Festival Internacional d’Animació d’Annecy, millor pel·lícula al Festival Internacional Anim’Est de Bucarest i Gran Premi al Festival Internacional d’Animació de Bucheon. La presentació d’Animac 2018, que dedica l’edició d’enguany a la música en l’animació, es farà el 7 de febrer al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), mentre a Madrid es durà a terme l’endemà, el dia 8, a la Casa Encendida de la Fundación Montemadrid.

La primera presentació tindrà lloc a Barcelona el 7 de febrer al CCCB. La jornada, pensada per als amants de l’animació, el so i la música, començarà a les 18 hores amb la presentació de la directora d’Animac, Carolina López, que explicarà els continguts d’aquesta 22a edició del festival; la selecció de llargmetratges i curts d’animació, el detall de les conferències on es donaran cita els millors especialistes de l’animació estatal i internacional i moltes altres activitats.

A continuació, els germans Quay impartiran una conferència en la qual exposaran com realitzen els seus treballs posant especial èmfasi en el so, que treballen de manera exquisida, i el qual té un pes molt important en el seu treball, fins al punt de col·laborar amb músics de la talla de Karlheinz Stockhausen, compositor alemany pioner de la música electrònica. A més, es projectarà el seu curtmetratge titulat ‘Rehearsals for exctinct anatomies’ (1988).

Els germans Quay van néixer a Pennsilvània (Estats Units) però a finals dels anys 60 es van traslladar a Anglaterra, on van iniciar la seva carrera professional. Amb Keith Griffiths, qui va ser el productor de totes les seves pel·lícules, van fundar Koninck Studios el 1980. Durant la seva prolífica carrera, en la qual han prestat una atenció minuciosa a la importància de la música i el so en les seves produccions, han dirigit nombrosos curtmetratges, com ara ‘Street of Crocodiles’ (1986), ‘Rehearsals for exctinct anatomies’ (1988), ‘Anamorfoses’ (1991), nominat als premis BAFTA, ‘In absentia’ (2000) o ‘Maska’ (2010). També han dirigit alguns llargmetratges, com són ‘Institute Benjamenta, or this dream people call human life’ (1995) o ‘The piano tuner of earthquakes’ (2005). Més enllà del seu treball al cinema, també s’han dedicat a la publicitat per a televisió, la il·lustració, els videoclips musicals o el disseny d’escenografies per a teatre, òpera o ballet.

La majoria de les seves pel·lícules d’animació compten amb titelles fets de parts de nines de porcellana, altres materials orgànics i objectes trobats, situats en llocs d’una atmosfera fosca que ha marcat a molts altres animadors i artistes. Potser el seu treball més conegut és ‘Street of Crocodiles’, basat en la novel·la curta amb el mateix nom escrita per Bruno Schulz. Aquest curt va ser triat pel director Terry Gilliam com una de les deu millors pel·lícules d’animació de tots els temps. El 2012 el Museu d’Art Modern de Nova York (MoMA) els va dedicar una exposició integral, amb 300 obres entre les quals es trobaven pel·lícules i vídeos, amb una dimensió similar a la que el cèlebre museu li va dedicar a Tim Burton o a Pixar.

A continuació, Sébastien Laudenbach, director de cinema i il·lustrador, exposarà el seu procés creatiu i mostrarà fragments de la seva obra cinematogràfica. Durant l’activitat es projectarà el seu curtmetratge titulat ‘Vibrato’ (2017).

Sébastien Laudenbach ha dirigit 8 curtmetratges, entre els quals s’inclouen ‘Journal’, ‘Des calins dans les Cuisines’, ‘Vasco’ o ‘Daphné ou la belle plante’. El seu primer llargmetratge, ‘La jeune filles sans mains’, es va estrenar el 14 de desembre del 2016, es va projectar a Cannes (ACID) i va obtenir molts premis internacionals. El 2017, ‘La jeune fille sans mains’ ha estat nominada pel César a la Millor Pel·lícula d’Animació i ha guanyat el Gran Premi del Festival de Tòquio. Des del 2001, Laudenbach és professor a l’EnsAD, l’Escola Nacional Superior d’Arts Decoratives de París.

Altrament, Animac es presentarà per segon any a la Casa Encendida de Fundación Montemadrid, centre cultural de referència i d’avantguarda de Madrid, el pròxim 8 de febrer. Com a Barcelona, el programa, que començarà a les 18.30 hores, comptarà amb una presentació del festival a càrrec de la seva directora, Carolina López, i les conferències dels germans Quay i Sébastien Laudenbach.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.