L’Ajuntament de Lleida té previst ampliar l’obertura de serveis municipals amb la relaxació de les mesures de confinament coincidint amb l’entrada dilluns de la regió sanitària de Lleida a la fase 2 de la desescalada, segons s’ha informat aquest divendres en la reunió del Centre de Coordinació Municipal (Cecopal), presidida per l’alcalde Miquel Pueyo.
D’aquesta manera, d’aquests serveis reobriran catorze escoles bressol, el Conservatori i Escola Municipal de Música, l’Aula de Teatre, l’Escola d’Art, els museus i les oficines d’atenció al públic de Drets Civils, Turisme i Consum, entre altres serveis i equipaments municipals. El cementiri també tornarà a obrir per a visites, tot i que es fixa un màxim de 25 assistents per enterrament.
També tornaran a estar obertes al públic a partir del dia 8 l’Escola de Música i Conservatori Municipal, per tal de preparar les proves d’accés; l’Aula Municipal de Teatre, per alumnat de segon del cicle formatiu i proves d’accés, i l’Escola d’Art Municipal, per alumnat de segon i proves d’accés.
Quant a la regidoria de Drets Socials, dilluns es produirà l’obertura de les ciberaules i dels serveis d’intervenció socioeducativa (SIS) amb aforament limitat.
Altres serveis amb atenció al públic que passaran a prestar servei presencial són els de Drets Civils. En concret, el Servei d’Acollida Municipal (SAM), el Servei d’Atenció Integral (SAI) i l’Oficina de Drets Humans (ODH), així com el Casal de la Dona-Centre Municipal d’Informació i Atenció a les Dones, tots ells amb cita prèvia.
A més, es mantenen en funcionament els serveis que la Paeria ja havia posat en marxa en l’anterior fase o que no s’han arribat a aturar, com ara la Guàrdia Urbana, el Centre d’Acollida d’Animals de Companyia, els Serveis Socials o l’àrea de Mercats, entre d’altres.
Reobertura del cementiri
Amb l’entrada en fase 2, la Paeria també reobrirà el cementiri per a les visites de persones que volen dipositar flors o honrar la memòria dels seus difunts. A més, es redueixen les restriccions a l’assistència de persones als funerals. En fase 1 es fixava un màxim de 15 persones entre familiars, acompanyants i el ministre del culte, xifra que s’ampliarà a 25 persones en la fase 2.
Les persones que accedeixin al cementiri municipal de Lleida hauran de complir les recomanacions de les autoritats sanitàries per tal de protegir la ciutadania en general i en particular els familiars dels difunts i el personal del mateix cementiri. Uns cartells situats a l’entrada informaran de la necessitat complir les mesures de seguretat i prevenció durant la seva estada en el recinte, com són anar proveïts de mascareta i guants, respectar la distància mínima de seguretat de dos metres, evitar el contacte físic amb altres persones i rentar-se les mans amb aigua i sabó o solucions hidroalcohòliques.







Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.