Aquest dilluns s’ha obert al trànsit la variant nord-oest de Balaguer, a la C-12. La nova via, de dos quilòmetres de longitud, evita el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà de la capital de la Noguera als vehicles que es dirigeixen des de Lleida o Alfarràs cap a poblacions com ara les Avellanes o Àger, i a la inversa.

D’aquesta manera, la variant evita que uns 2.000 vehicles diaris hagin de creuar l’interior de Balaguer. A la vegada, redueix uns nou minuts el trajecte entre Lleida i els Pallars. Les obres de la variant,  van començar la tardor passada i amb un cost de 3,6 milions d’euros.

La variant, que discorre per l’oest del nucli urbà de Balaguer, s’inicia al final de l’actual variant sud de Balaguer; en l’encreuament entre la C-12 i la C-26. Finalitza novament a la C-12, a prop del cementiri municipal. L’amplada de la carretera és de 10 metres, formada per una calçada de dos carrils de circulació de 3,5 metres; i dos vorals d’1,5 metres cadascun.

Un nou braç de la rotonda de l’enllaç entre la C-12 i la C-26 marca l’inici de la nova variant. A poca distància del punt inicial, s’ha format un pas superior sobre el tronc de la variant, de 34 metres de longitud. Aquest substitueix un camí existent i permet accedir a algunes empreses de l’entorn.

Passos inferiors i camins

En el seu recorregut, creua diversos camins; així, per a garantir les connexions a banda i banda del tronc de la nova carretera, s’han construït dos passos inferiors.

El primer dona continuïtat al camí de la Vinya dels Frares, situat a uns 450 metres de l’inici. El pas inferior té una longitud de 15,6 metres i està format per un calaix de 8 metres d’amplada i 5 d’alçada. Així mateix, s’han adequat uns 250 metres de camí.

L’altre pas inferior s’ha executat per a donar continuïtat als camins de la Creu Trencada i del Barranc dels Rucs. Aquests tenen una intersecció en un punt del traçat i se situa a uns 500 metres del final de la variant A més, compta amb les mateixes dimensions que l’anterior.

Addicionalment, s’han format uns 200 metres de camins, juntament amb uns altres 500 metres que són sensiblement paral·lels a la variant.  Aquests arriben fins a la rotonda final.

El traçat finalitza sobre l’actual C-12 amb una nova rotonda, a uns 400 metres del cementiri municipal. Aquest giratori té un diàmetre exterior de 40 metres, amb una calçada anular de 8 metres.

ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.