Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

L’exconsellera Dolors Bassa i l’expresidenta del Parlament Carme Forcadell han reiterat aquest dissabte a Tàrrega la importància de la taula de diàleg “hi hagi qui hi hagi a l’altre costat”. Així ho han dit al ser preguntades per la remodelació del govern espanyol que el president Pedro Sánchez ha fet avui. Forcadell ha assenyalat que cal esperar a conèixer el nom dels nous ministres per fer una valoració d’aquests canvis, mentre Bassa considera que aquests seguiran representant “el que pensa l’Estat”.

Han afegit però, que el govern espanyol encara no ha posat cap proposta damunt la taula de diàleg i han reafirmat la proposta del Govern d’apostar per l’amnistia i el dret a l’autodeterminació.

ERC ha refermat l’aposta per la taula de diàleg independentment de la remodelació que hi hagi al govern espanyol. Tot i això el partit es mostra escèptic de cara a que els canvis que pugui fer Pedro Sánchez contribueixin a ajudar a resoldre el conflicte polític entre Catalunya i Espanya.
“Hi hagi qui hi hagi a l’altre costat crec que no té més interès que no sigui el de representant del que pensa l’Estat”, ha assenyalat l’exconsellera Dolors Bassa, que ha recordat que el govern espanyol “encara no ha posat propostes”. “De moment no hem vist cap canvi”, ha indicat abans de recordar que, en canvi, la proposta del Govern és clara: amnistia i dret a l’autodeterminació´.

En el mateix sentit s’ha expressat l’expresidenta del Parlament Carme Forcadell que ha posat de manifest la falta de propostes del govern espanyol mentre, per altra banda, ha reiterat les propostes que el Govern portarà a la taula de diàleg.

La negociació i diàleg sempre comença quan tothom fa propostes i a partir d’aquestes s’arriba a un acord, i nosaltres esperem i confiem que s’arribi a un acord”, ha manifestat.

Bassa i Forcadell han assistit aquest dissabte a l’Assemblea nacional de Dones d’Esquerra Republicana que s’ha celebrat a l’Ateneu de Tàrrega. La reunió ha tingut un format híbrid i ha estat seguida per mig miler de militants del partit segons ha indicat la vicesecretària general de dones d’ERC, Raquel Sans. D’aquestes 150 ho han fet de manera presencial des de Tàrrega mentre la resta han seguit l’assemblea telemàticament.

Sans ha criticat però, que la secretària general del partit, Marta Rovira, no ha pogut viatjar aquest dissabte a Tàrrega perquè està a l’exili. En aquest sentit, Bassa també ha remarcat que la “repressió continua” i que encara hi ha 3.3300 persones que la pateixen.

Ha afegit que a mesura que es vagi avançant cap a la República Catalana serà quan les polítiques socials es podran desenvolupar més i, per això, diu, cal el feminisme.

Per la seva banda, Forcadell considera que el seu partit pot estar “content” del procés de feminització que ha fet en els darrers anys.
En concret, ha assenyalat que el pla d’igualtat d’ERC fa que els càrrecs del partit siguin paritaris a més de destacar que el Govern actual és el “primer govern feminista de Catalunya” i que també compta amb “la primera conselleria de feminismes de la història” del país. Ha afegit que l’objectiu de feminitzar el Govern ha estat un requisit indispensable per aconseguir l’objectiu de “feminitzar el país”. (acn)
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.