baratillo

El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, va cloure ahir el cicle ‘Del Baratillo al 2.0’, unes jornades organitzades per LA MAÑANA amb la col·laboració de la Fundació “la Caixa” que al llarg de quatre sessions han desgranat els reptes i oportunitats del comerç en el camí cap a la digitalització.

Puigneró va ser entrevistat per la redactora en cap de LA MAÑANA, Laia Riverola, en una conversa en què va posar fil a l’agulla a la realitat que suposa el món digital i on va parlar sobre com el petit comerç pot aprofitar les oportunitats que posa sobre la taula el 2.0, un procés que ha accelerat la pandèmia del Covid-19. El conseller va assegurar que estem davant un “canvi d’era” i va demanar a les empreses apostar pels canals digitals i la tecnologia, un sector que, segons va detallar, ha experimentat un “creixement constant” els últims anys.
Puigneró va parlar d’un món immers en dues grans revolucions: la revolució digital i la transició ecològica, el que comporta una sèrie de conseqüències socials i econòmiques.

El vicepresident del Govern va assenyalar que la nova industrialització es diu digitalització i va assegurar que qualsevol economia o empresa que vulgui créixer ha d’apostar pels canals digitals i el sector tecnològic, el qual els últims cinc anys ha crescut a un ritme del 10% en ocupació a Catalunya, va xifrar. “No estem parlant d’un sector de quatre informàtics, sinó d’un sector que és un dels grans motors del país”. En aquest sentit, Puigneró va recordar que Catalunya “hem estat un país agrícola i industrial, i ara ens toca ser un país digital perquè si no, no assolirem els objectius de benestar del segle XXI: la capacitat de generar riquesa i poder-la distribuir”.

La pandèmia ha accelerat a marxes forçades el procés cap a la digitalització i ha representat una gran finestra d’oportunitats en molts àmbits. Així i tot, el conseller va considerar que no tot serà digital, encara que va expressar que “molts dels processos que fins ara fèiem d’una manera canviaran i molts no tornaran. La forma com produïm, com distribuïm, com consumim i com ens formem o socialitzem està canviant i això ho hem d’entendre i saber visionar”. Puigneró veu necessari aplicar polítiques més agressives en aquest àmbit i va dir que l’administració treballa per ajudar les persones que tenen més dificultats per fer la transició al món digital. “Hem de mirar que ningú es quedi endarrere en aquest procés perquè serà determinant en el futur del nostre país”, va asseverar.

En aquest camí cap al 2.0, el conseller va reconèixer que hi haurà persones que es resistiran més al canvi d’hàbits, però va assenyalar que “l’evolució de la població passa pels consumidors joves i aquests ja no canviaran la seva actitud amb molts dels hàbits de compra”. Partint d’aquest context, Puigneró va posar l’exemple de les transaccions del comerç electrònic, les quals abans de la pandèmia van augmentar un 300% a nivell global i gairebé un 50% a Catalunya. La part positiva per al comerç de proximitat, segons va expressar el vicepresident del Govern, és que aporta un “valor afegit” i una “experiència de compra” diferent de la que poden oferir en aquests moments les botigues on-line.

“Com més comerç i economia, menys desigualtats socials”, afirma Sergi Loughney

El director de Relacions Institucionals del Grup Fundació ”la Caixa”, Sergi Loughney Castells, va agrair a LA MAÑANA haver fet possible les jornades de debat sobre la digitalització i la seva importància en el comerç. Loughney va destacar que el cicle ha “revitalitzat” el comerç i va assenyalar que “com més comerç i economia tinguem, menys desigualtats socials hi haurà”. El representant de la Fundació “la caixa” va obrir la porta a més col·laboracions per organitzar més jornades de debat sobre temes d’actualitat.

Per la seva banda, el director del diari, Francesc Guillaumet, va resumir que el cicle Del Baratillo al 2.0 “han permès plantejar-nos la necessitat de posar-nos les piles per entrar al món digital, que ha estat importantíssima en molts sectors durant la pandèmia”.

perÀlex Sánchez Torres i Tony Alcántara López

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.