Ahir va tenir lloc la reunió del Comitè Executiu i Consell General, en la que es va presentar el balanç de les actuacions que s’han portat a terme en el primer trimestre de 2018 i el seguiment dels projectes proposats pel 2018 en els que se està treballant. GLOBALleida centra la seva activitat en impulsar la creació i la competitivitat de les empreses i en el foment de l’ocupació, a través de accions i programes en quatre àmbits: Emprenedoria i empresa, Dinamització de la Xarxa de Centres d’Empreses Innovadores, Projectes estratègics i territorials, Finançament, Formació  i Talent i ocupació.

L’oferta permanent de serveis en diferents activitats i programes dins les àrees d’Emprenedoria i Empresa, dinamització de la Xarxa Cei, Projectes Estratègics i Territorials, Finançament, Formació i Talent i Ocupació  ha permès que en els últims 15 mesos GLOBAlleida hagi facilitat la creació de 148 empreses que han generat 277 llocs de treball, l’organitzat de dos rondes de finançament en les que han participat 42 empreses que han demanat un suport financer de 1.070.000€ i  la participació de 140 empreses en programes de creixement empresarial.

Projectes i dades a destacar del 2017 i 1er trimestre del 2018

En els últims 15 mesos GLOBALleida  ha contribuït a la creació i continuïtat de 148 empreses amb una inversió directe de 3.330.000€ i la generació de 277 llocs de treball.

En quant als programes de creixement empresarial, aquest 2018 s’ha posat en  marxa el programa T’acompanyem i el Lleida Start-Up, dos programes dissenyats per proporcionar les eines necessàries per tal de dur a terme una reflexió estratègica i identificar els factors claus d’èxit de la empresa, els seus reptes o establir un pla d’acció personalitzat, amb els que s’espera respectivament millorar el control en la gestió, definir la proposta de valor o establir una estratègia comercial eficient, entre d’altes, per enfortir la capacitat de gestió econòmica, comercial i organitzacional i; Reforçar el model de negoci, incrementar el nombre de clients, augmentar la facturació i aconseguir un posicionament de marca. En els  que han participat un total de 140 empreses en els últims 15 mesos.

Després dels bons resultats amb el programa Reempresa al 2017 amb el qual es van aconseguir 27 reempreses d’èxit a la província. En 2018 seguim donant continuïtat  al projecte Reempresa amb el que s’ha renovat conveni aquest mes de març i amb el seguim obtenint molt bons resultats, amb unes xifres en el 1er trimestre, de 31 reemprenedors atesos i 33 cedents amb un resultat de 11 reempreses d’èxit amb una inversió induïda de 218.900€. El que representa haver evitat el tancament de 38 empreses.

També volem destacar la formació en l’àmbit de la gestió empresarial al territori amb la participació de 2.162 persones en 161 activitats proposades al 2017.  

En  aquest primer trimestre seguim un ritme molt elevat  de participació en aquesta àrea, amb 568 persones interessades en les 62 accions formatives proposades. Pel que fa a la formació en el  Foment de l’esperit emprenedor a través del Programa E2 “Escola d’emprenedors, podem destacar que en el primer trimestre han participat 1.176 alumnes i 38 professors de 18 centres educatius, que han demanat 43 activitats formatives.  

En quant a la promoció dels sectors estratègics  del territori al 2017 hem treballant el sector oleícola, el sector vitivinícola i el sector de Turisme Actiu.

Amb la posada en marxa del pla de treball del clúster de l’oli Oliva s’han organitzat diferents activitats per tal de consolidar el clúster, per millorar les capacitats de producció, màrqueting i comercialització de les empreses oleícoles de Lleida i s’ha treballat també, en l’elaboració d’una marca conjunta d’Oli Premium, un projecte en fase de “prova pilot”  que disposa de les especificacions del producte (tant a nivell químic com sensorial), del disseny de l’envàs, del relat que ha d’acompanyar aquest producte gourmet, i ja s’han recollit els primers litres de l’oli que es comercialitzaran amb la nova marca conjunta.

En aquest primer trimestre hem iniciat la 2a fase de la implementació i llançament de la marca conjunta d’Oli Premium amb la re-definició del pla de màrqueting, pla financer i pla operatiu per tal de poder disposar a finals de 2018 d’un mínim de 3000 ampolles d’oli i comercialitzar-les amb la nova marca. Amb aquesta iniciativa, Lleida comptarà amb una marca conjunta d’Oli Premium per impulsar el sector.

En 2017 també hem treballat  en el reforç de la competitivitat del sector vitivinícola a la província, arribant a la conclusió   de que cal re-valoritzar el posicionament dels vins de Lleida.

En 2018 seguirem col·laborant en les jornades  International Wine Business Meeting, organitzades i promogudes per la Cambra de Comerç de Lleida per tal de contribuir a potenciar les exportacions de vins en mercats en expansió.Com la organitzada aquest febrer amb Filipines i Sri Lanka o la que està prevista fer a l’octubre amb Mèxic.

En el  projecte de Turisme Actiu  estem treballant en la identificació de les millores a realitzar en el producte turístic per atreure el segment corporatiu de les principals ciutats de l’Estat espanyol, millorar el coneixement d’aquest mercat i conèixer els diferents canals de comercialització i implementar accions per tal de millorar el producte turístic ofert.

També seguim treballant l’àrea de Talent i Ocupació, a través de les 18 entitats del territori adherides a la Plataforma Virtual d’Ocupació, en la que s’han inscrit 770 persones i s’han penjat  67 ofertes de feina aquest primer trimestre. Paral·lelament s’han organitzat diferents accions formatives per a la millora professional.

Un altre dels projectes que seguim treballant és l’EROVET un programa centrat en millorar i fomentar l’accés al mercat laboral dels joves estudiants de Formació Professional del conjunt d’Europa, i en el qual hi participen set països socis, (Alemanya, Turquia, Lituània, Portugal, Itàlia, Espanya i Grècia).

Fins ara s’han celebrat dues reunions de gestió del Comitè Executiu, una a Lituània i l’altra a Portugal. La següent trobada està programada a  Turquia els dies 21 a 23 de maig.

Donarem continuïtat a la Jornada Endavant, edició que l’any passat  va reunir a més de 400 assistents interessats en les empreses convidades, PortAventura, Wallapop i Talent Marketing Tour, Seguirem participant a les principals i més rellevants fires de la ciutat. I tornarem a repetir la Trobada CONNECTA que en la seva primera edició va reunir a seixanta empreses del conjunt del territor

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here