Després de bona part de les estrenes vinculades als Oscar, la normalitat torna a la cartellera a l’espera de que les estatuetes daurades revitalitzin alguns d’aquests títols ja amortitzats. Mentre arriba aquest moment, aquest cap de setmana alterna tota mena de gèneres, des del thriller de Gorrión rojo, que salta de la novel·la a la pantalla, passant per la història d’una sincera compulsiva dirigida per Santiago Segura, que prova altres registres després de les aventures de Torrente, amb Sin rodeos, o endinsant-nos en una road-movie amb rerefons de drama de Richard Linklater, el director de Boyhood, a La última bandera. Els superherois de la setmana no volen però tenen poders d’una habitual comunió amb la ciutadania, són els bombers i els protagonistes d’Héroes en el infierno, i com no podia faltar una estrena per als més petits, aquesta setmana s’incorpora a la cartellera, El hijo de Bigfoot, una nissaga que tampoc s’extingeix.

GORRIÓN ROJO

Gorrion rojo-cartell
Cartell de la pel·lícula (Fox)

Quan l’autor de Gorrión rojo, Jason Matthews va completar el seu tercer mandat de tres anys amb la CIA, va veure que no estava feliç quedant-se aturat durant la seva jubilació. Així doncs, Matthews es va començar a dedicar a l’escriptura. “Era una carrera molt experimental. Tenia molt temps lliure que ocupar”, comenta de la seva adaptació a la vida després de la CIA. “Em dedicava a veure els dies passar, anar a pescar o sortir a passejar. Així començar a escriure, va ser més una teràpia que una altra cosa”. Així doncs, aquest fan de tota la vida de Ian Fleming i John Le Carré va començar a treballar en Gorrión rojo, que es va publicar en 2013 i es va convertir en una novel·la supervendes i en la primera part d’una trilogia: Palace of Treason va ser la segona part de la saga i aviat sortirà a la venda The Kremlin’s Candidate.
Encara que el món de Gorrión rojo era familiar per Matthews, el personatge central de la novel·la era producte de la invenció.
Després d’un terrible accident, Dominika Egorova, interpretada en la pel·lícula per Jennifer Lawrence, abandona la seva carrera amb el Bolshói i es veu forçada a ingressar en una escola estatal que l’entrena en manipulació sexual. “A diferència dels altres personatges del llibre, Dominika era principalment imaginària”, explica Matthews. “Desitjaria haver conegut a algú com Dominika. Ella tenia una carrera en el ballet, fins que la van apartar d’allí. I després la van obligar a anar a escola Gorrión”.
Pot ser que Matthews no s’hagi trobat amb una Dominika en la vida real en el seu treball en la CIA, però l’escola “honeypot” va ser part de l’entrenament de la intel·ligència soviètica. “En la Unió Soviètica, tenien una escola que ensenyava a les dones joves l’art del parany i de la seducció per fer xantatge als objectius d’intel·ligència”, explica Matthews. “Tenien una escola Gorrión a la ciutat de Kazán, a la vora del riu Volga, on a les joves se’ls ensenyava a ser cortesanes. Les hi van cridar ‘Gorriones’”.
L’entrenament de Dominika finalment la porta a l’agent de la CIA Nate Nash, interpretat en la pel·lícula per Joel Edgerton. Matthews explica l’inusual festeig entre Nate i Dominika: “Inevitablement, s’enamoren, la qual cosa és perillós i prohibit per a ell. Com Romeo i Julieta, és una història d’amor que no pot acabar bé”.

SIN RODEOS

Sin rodeos-cartell
Cartell de la pel·lícula (A Contracorriente)

Paz té una vida aparentment perfecta. Té treball, parella, amigues… però alguna cosa falla. En realitat, hi ha coses en el seu entorn que no li agraden. Se sent angoixada i atabalada però no s’atreveix a expressar els seus sentiments. Fins que un dia recorre a una estranya teràpia que li farà dir absolutament tot el que pensa, sense embuts, posant a tots en el seu lloc i dient a la cara la veritat. Com seria la teva vida si només diguessis el que penses?.
Després de dirigir cinc pel·lícules de Torrente, el director, productor i actor Santiago Segura se’n va adonar que ‘un percentatge elevat del meu públic era masculí. Això em va porat a una reflexió: “És que no puc ser capaç de fer una pel·lícula que li agradi sobretot a les dones?”. Jo mateix em vaig respondre: “Clar que puc!”. Ja ho deia la meva mare: “Fill per què no fas una comèdia romàntica? Se’t donaria molt bé”. I les mares, almenys la meva, sempre tenen raó.
A més, havia de fer alguna cosa per compensar a totes les meves amigues que sempre m’han recriminat que les seves parelles les havien portat (arrossegat) a veure alguna pel·lícula de Torrente. Aquí tindran per fi la seva oportunitat de venjar-se!. Podran portar (obligar) als seus contraris a veure Sin rodeos. Elles gaudiran i m’atreveixo a dir que ells també i crec que en la mateixa mesura…

HÉROES EN EL INFIERNO

Heroes en el infierno
Cartell de la pel·lícula (Sony Pictures)

No importa a que t’enfrontis… importa a qui tens al teu costat. Héroes en el infierno, basada en fets reals, és l’heroica història dels coneguts com Granite Mountain Hotshots, un grup de bombers locals d’Arizona que es van convertir en una de les brigades d’elit d’Estats Units. Mentre la majoria van fugir del perill, ells van córrer cap a ell… arriscant tot per salvar a un poble d’un incendi incontrolat que passaria a la història.
“Aquesta és una història sobre herois de tots els dies” diu Josh Brolin, qui protagonitza Héroes en el infierno, la brigada de bombers locals que van fer el que cap altra brigada havia fet abans en combatre el terrible incendi forestal de Yarnell Hill, que va ocupar tots els titulars i portades. La pel·lícula, aprofundint en la història dels propis bombers, se centra en el dia a dia d’aquests homes que, cadascun per les seves pròpies raons, s’alçarien per protegir-nos a tots.
“En una època de superherois, Héroes en el infierno és una pel·lícula que tracta sobre herois reals” afegeix el director Joseph Kosinski. “Explora els conceptes d’amistat, sacrifici i redempció, tot ambientat en un món d’incendis forestals, quelcom que mai abans s’havia vist en cinema. És una història que necessita ser explicada i un món que necessita ser vist en la gran pantalla”.

LA ÚLTIMA BANDERA

La ultima bandera
Cartell de la pel·lícula (Vértigo films)

En 2003, tres dècades després del seu servei militar a Vietnam, el tranquil Larry “Doc” Shepherd (Steve Carell), sorprèn a l’alcohòlic exmarine Sal Nealon (Bryan Cranston) quan apareix en el seu bar en Norfolk, Virginia. Junts van a veure al seu antic camarada Richard Mueller (Laurence Fishburne) a l’església on ara serveix com a pastor. Poc després, Doc els revela que el seu fill, també militar, va ser assassinat a l’Iraq. Ell els demana als seus dos amics que ho acompanyin en un viatge per carretera per assistir a l’enterrament del jove en el cementiri de Arlington.
Quan els veterans arriben a la base de la Força Aèria de Dover en Delaware, on s’han enviat les restes, es troben amb el millor amic del jove marine, el caporal Charlie Washington (J. Quinton Johnson), qui posa en dubte la història oficial de com Larry Jr. va morir. Atordit per les notícies, Doc decideix enterrar al seu fill prop de la casa familiar en Portsmouth, New Hampshire. Acompanyats per Washington, els tres veterans escorten el taüt en un tren cap al nord, debatent sobre l’existència de Déu, recordant sobre el seu servei a Vietnam i revelant un fosc secret que encara aguaita a cadascun d’ells. Després d’una parada a la ciutat de Nova York, els homes visiten a la mare d’un camarada caigut a Boston, després continuen fins a la ciutat natal de Doc, on Sal i Mueller acompanyen tristos a Doc mentre s’acomiada del seu fill per última vegada.
Una road movie reflexiva del director nominat a l’Oscar Richard Linklater (Boyhood, 2014), La última bandera desborda humor, malenconia i penediment en examinar l’efecte durador de les decisions preses en el gresol de la guerra.

EL HIJO DE BIGFOOT

El hijo de Bigfoot
Cartell de la pel·lícula (Flins i Pinículas)

Adam, un noi estrany de 13 anys, s’embarca en una audaç i èpica cerca per descobrir el misteri que s’amaga després del seu pare desaparegut fa temps. Ràpidament descobreix que el seu pare no és ni més ni menys que el llegendàriament conegut com Bigfoot, qui s’havia amagat en el bosc fa anys per protegir a la seva família i a si mateix de Hair Co, una gran corporació científica ansiosa per realitzar experiments amb el seu especial ADN. Quan pare i fill comencen a compensar el temps perdut, Adam s’adona que ell també està dotat amb superpoderes que mai hagués imaginat. Però el que no sap és que Hair Co està trepitjant-los els talons gràcies a les petjades que Adam ha anat deixant.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció[email protected] així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.