pla estrategic
Moment de la intervenció del director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, durant la jornada de treball
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha obert un procés de reflexió i de generació de coneixement compartit destinat a definir el model de desenvolupament turístic de les comarques del Pirineu i de les Terres de Lleida, amb l’objectiu d’establir unes línies estratègiques i uns objectius a mitjà i llarg termini, com també l’estructuració d’un pla d’accions “realista i fidel als paràmetres establerts” envers l’horitzó de l’any 2022.

El Pla d’Estratègia Turística de la demarcació de Lleida 2018-2022, que lidera el Patronat de Turisme, s’està duent a terme amb la participació de tots els agents turístics, públics i privats, de la demarcació mitjançant entrevistes individuals, reunions de treball i enquestes puntuals sobre diferents aspectes de la realitat turística de les comarques del Pirineu i de la plana de Lleida, com també en comparació amb altres destinacions competitives de l’entorn proper.

De les diferents fases que inclou aquest Pla estratègic, ja està finalitzada la fase d’anàlisi i diagnosi, que ha servit per obtenir una visió del panorama general del sector turístic. En aquesta primera fase s’han analitzat diversos aspectes relatius a la situació actual del turisme, considerant en tot moment els estudis que porten a terme regularment les diverses institucions i entitats vinculades al sector. També s’han analitzat acuradament, mitjançant una enquesta a diferents representants del sector, tant l’oferta com la demanda.

Ara s’ha iniciat la fase de formulació estratègica i el Pla d’accions mitjançant un procés participatiu amb reunions amb representants del sector públic i privat de les comarques del Pirineu i de les Terres de Lleida, que ha de servir “per unificar criteris, sumar esforços i optimitzar recursos tenint en compte la diversitat del territori, els serveis, les activitats i l’oferta”.

Aquest Pla estratègic s’elabora tenint en compte les diferents dimensions territorials de la destinació de Lleida amb les seves diverses marques i territoris turístics, com també el posicionament de la demarcació lleidatana en el context de la destinació de Catalunya i també en el context estatal i internacional.

La Diputació de Lleida ha acollit aquest dimarts la primera de les reunions participatives amb els representants del sector, a la qual ha assistit una quarantena d’empresaris i representants del sector turístic, tant públic com privat. La major part ho ha fet de forma presencial, si bé molts altres han pogut seguir la jornada de treball virtualment. Aquest dimecres tindrà lloc una segona reunió a la localitat de Rialp (Pallars Sobirà) amb un nombre similar de persones inscrites.

Durant l’acte de presentació de la sessió de treball el director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, ha destacat que “es tracta d’un pla ambiciós que ha de servir perquè tots els agents implicats participin alhora de definir les línies estratègiques de futur del sector turístic a la demarcació de Lleida”. Alegre també ha apuntat que “aquest és el primer pla d’aquestes característiques que engega el Patronat de Turisme”.

El Pla d’Estratègia Turística de la demarcació de Lleida s’adreça, d’una banda, a definir la realitat actual i les necessitats del turista que arriba al territori, a fi de poder cobrir les seves expectatives pel que fa a serveis o activitats.
D’altra banda, vol concretar també quin tipus de client s’adequa a l’oferta actual, optant sempre per un turista responsable amb un enfocament particular en l’impuls de l’activitat productiva i del mercat laboral vinculat. La redacció d’aquest Pla estratègic compta amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here