El secretari general del sindicat UGT de Catalunya, Josep Maria Àlvarez, ha explicat avui a Lleida que l’Acord Interprofessional de Catalunya (AIC), signat entre sindicats i patronals ha de repercutir en els salaris dels treballadors. Àlvarez considera que l’AIC és una “eina” de cara les negociacions dels convenis col·lectius. UGT, d’altra banda, fa una crida a través d’un manifest a no votar aquells partits que no portin la derogació de la reforma laboral en els programes electorals. Acompanyat de la secretària general de la UGT-Terres de Lleida, Núria Solé, el líder de la UGT a Catalunya ha recordat que cal derogar la reforma laboral per ser una eina clarament injusta i ineficaç. Àlvarez ha explicat que l’esborrany preveu “elements claus en la negociació dels convenis col·lectius”. El text aporta “noves eines i nous instruments per la gent que negocia els convenis”, ha afegit. “És el millor moment de retornar part d’aquesta millora als treballadors. I la millor manera de fer-ho es amb la negociació col.lectiva”, ha advertit.
El líder d’UGT ha indicat que l’objectiu és recuperar els convenis col·lectius i aconseguir que els convenis de les empreses deixin de prevaldre sobre els convenis sectorials. Amb la reforma laboral, hi hagut una “proliferació de convenis que han perjudicat les condicions de treball”, ha assenyalat. Àlvarez també ha assenyalat que hi ha un capítol de l’AIC que preveu que els salaris “incorporin elements” relacionats amb l’augment de la productivitat de les empreses. Pel que fa a la derogació de la reforma laboral, ha afegit que després de fer-se efectiva haurien de començar les negociacions per fer un nou estatut dels treballadors.
Reunió pels acomiadaments d’Autobusos
El secretari general de la UGT de Catalunya ha fet aquestes declaracions a l’assemblea de delegats i delegades que ha tingut lloc avui a la Sala Jaume Magre de Lleida. El líder de la UGT també s’ha reunit amb els delegats de la UGT a Autobusos de Lleida per interessar-se per l’acomiadament de 2 conductors mentre estaven de baixa , als que la UGT-Terres de Lleida exigeix que es readmeti.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.