L’Associació Contra el Càncer (AECC) a Lleida ha inaugurat aquest dimecres un nou espai de descans per a pacients oncològics i familiars ubicat a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova. El nou ‘Espai Amic’ busca oferir una zona de confort per a les persones que s’han de desplaçar a Lleida per rebre tractament i que sovint han de passar bona part del dia a l’hospital. La sala és gratuïta i, de moment, es complementarà amb l’espai que l’AECC ja va posar en marxa fa tres anys a l’Hotel Nastasi amb el mateix objectiu. L’espai cedit per l’hospital disposa, entre altres, de butaques, taquilles, punts de càrrega per a dispositius electrònics i una zona per menjar amb microones i nevera.
La nova sala d’espera és la primera que inaugura l’AECC dins l’Arnau de Vilanova, tot i que el 2023 ja en va inaugurar una altra similar en un espai cedit per l’Hotel Nastasi, ubicat a aproximadament 1,5 km de l’hospital.
El president de l’entitat a Lleida, Sisco Maranges, ha explicat que, “de moment”, la sala del Nastasi es mantindrà i els usuaris podran escollir on volen anar a descansar, si bé creu que la sala de l’hospital serà “més pràctica” a l’estar ubicada just al costat de les consultes.
En aquest sentit, el nou espai, anomenat ‘Espai Amic’, respon a una demanda directa dels pacients i els seus familiars, en especial d’aquells que s’han de desplaçar a Lleida des de municipis de tota la demarcació o, fins i tot, Osca. D’aquesta manera, l’espai busca oferir confort a les persones que han de fer llargs desplaçaments i que tenen temps d’espera entre proves, visites i tractaments.
L’espai, que es pot demanar des d’aquest dimecres, permet descansar, menjar, carregar dispositius, llegir o disposar d’un moment de calma dins del mateix entorn hospitalari. El servei de la sala és gratuït i per fer-ne ús, els interessats han d’accedir a un codi QR que trobaran als diferents serveis d’oncologia de l’hospital i omplir el formulari corresponent.
El projecte l’ha liderat l’AECC i ha comptat amb la col·laboració de la Fundació “la Caixa”, l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, que n’ha cedit l’espai, i el Departament de Salut, i també ha comptat amb la implicació de professionals sanitaris, voluntariat, entitats, pacients i famílies








Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.