El Govern va ratificar el passat 8 de juliol a través d’una resolució signada per la consellera del Departament d’Acció Climàtica, Teresa Jordà, l’autorització ambiental per al projecte de Nova Tracjusa concedida el març de 2021 per l’aleshores Departament de Territori i Sostenibilitat.
La Plataforma Aturem la incineradora de Juneda (Garrigues) va presentar un recurs a l’abril per mirar de frenar aquesta autorització al projecte alertant que es preveuen incinerar 45.000 tones de residus i ara ha rebut resposta de desestimació del mateix.
Els ecologistes acusen Jordà d’haver enganyat el territori perquè diuen que es va comprometre a no permetre l’obertura de la nova planta i per això apunten que ha comès un “frau democràtic”.
Segons la Plataforma, la resolució desestima tots els punts dels recursos presentats per les associacions que la integren i per això la consideren com a “negativa i decebedora”, ja que contràriament a les declaracions de la consellera Jordà favorables a un canvi en el projecte per no incinerar residus, amb la incorporació del projecte de Tracjusa a la Llei de moratòria a nous projectes d’incineració.
En aquesta resolució rebuda ara, diuen, es manifesta que el projecte de Tracjusa ara no és dels que estan inclosos a la moratòria en disposar d’autorització ambiental.
Així mateix, des de la Plataforma apunten que la resolució de la consellera Jordà és absolutament una “argúcia legal” per ratificar una autorització ambiental “mesquina, immoral i perversa” i esperen que la justícia resolgui satisfactòriament.
En aquest sentit, creuen que el canvi de posicionament de la conselleria respon únicament a la “política d’interessos amb els grans lobbys” del sector càrnics i alerten que aquests estan a punt de portar el país al “col·lapse” pel que fa a les emissions d’efecte hivernacle.
Amb aquesta decisió, la Plataforma considera que el Govern vulnera l’aprovació de la moció al Parlament sobre el pla d’acció dels departaments davant l’emergència climàtica on s’insta a l’executiu a impulsar una sèrie de modificacions normatives en aquest sentit.
Així, apunten que en el moment del dictat de la resolució impugnada no s’havien portat a terme les modificacions normatives indicades i, per tant, l’autorització ambiental objecte de recurs, de data 24 de març de 2021, es va tramitar i dictar de conformitat amb la normativa en aquell moment aplicable.
La Plataforma té previst programar tot un seguit d’actes i accions de protesta atenent a la resolució de la consellera Jordà. (acn)
Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.