turisme
El director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, durant la presentació del Pla d'Accions 'Ara Lleida' 2018 davant de tècnics de turisme de la demarcació

L’ocupació hotelera del mes de gener a les comarques de Lleida ha experimentat un creixement d’un 22% quant al nombre de viatgers i de pernoctacions en relació amb el mateix mes de l’any 2017, segons l’estadística d’ocupació hotelera de l’INE. Aquestes dades representen un nou rècord històric en situar-se el mes de gener del 2018 amb el millor registre de tots els temps quant al nombre de viatgers allotjats en els establiments d’hoteleria a les comarques de Lleida en el primer mes de l’any. Pel que fa a les pernoctacions del gener del 2018, també han crescut un 22% respecte a l’any anterior, però han quedat per sota de les xifres registrades els anys 2005 i 2008, que són les millors fins ara. En concret, els establiments hotelers de les comarques de Lleida han rebut aquest gener un total de 74.242 viatgers, els quals van fer 182.243 pernoctacions. D’aquests, 13.249 van ser estrangers, els quals van fer 35.533 pernoctacions. Aquestes dades, però, no inclouen els visitants que es van allotjar en establiments de càmping, turisme rural i apartaments turístics, que encara no s’han fet públics.

El director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, ha donat a conèixer les dades positives del mes de gener durant la reunió celebrada aquest dilluns amb tècnics de turisme dels consells comarcals lleidatans. Alegre ha remarcat que aquests bons resultats d’aquest gener mantenen la mateixa tendència experimentada durant tot el 2017 que va permetre tancar l’any anterior amb el millor balanç de tots els temps quant al nombre de viatgers a la demarcació lleidatana.

Així mateix, el director del Patronat de Turisme s’ha mostrat satisfet per aquest bon comportament que està experimentant el sector turístic de la demarcació de Lleida durant l’actual temporada d’hivern, gràcies al bon ritme de la temporada d’esquí, que presenta molts bons gruixos i bona qualitat de neu. També ha subratllat que el turisme estranger ha experimentat un important creixement aquest gener en relació amb l’any passat. En concret, el nombre de viatgers estrangers s’ha incrementat un 29 % i les pernoctacions han crescut un 42,5 % respecte al mes de gener del 2017 en els allotjaments d’hoteleria.

En xifres concretes, les comarques de Lleida han rebut el mes de gener del 2018 un total de 74.242 viatgers, els quals van fer 182.243 pernoctacions. D’aquests, 13.249 van ser estrangers, els quals van fer 35.533 pernoctacions. El mes de gener del 2017 el nombre de viatgers va ser de 60.748, els quals van fer 149.090 pernoctacions, de les quals 24.904 van ser fetes pels 10.258 estrangers que es van allotjar en hotels.

Cal recordar que el sector turístic de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida va tancar l’any 2017 amb 1.188.712 visitants, esdevenint el millor any de la història quant al nombre de viatgers. Les pernoctacions del 2017 van ser 2.911.302, xifra que es va situar en termes molt similars a la registrada l’any 2006 (un 1% menys) i considerada com la millor fins ara, segons l’enquesta provisional d’ocupació turística de l’INE amb les dades de viatgers i pernoctacions en hotels, càmpings, apartaments turístics i turisme rural en el conjunt de la demarcació de Lleida.

Promoció dels diversos productes turístics

El director del Patronat de Turisme ha presentat aquest matí el Pla d’Accions 2018 ‘Ara Lleida 2018’ als tècnics de turisme dels consells comarcals. Aquest Pla preveu més d’un centenar d’actuacions destinades a impulsar el coneixement de l’oferta turística de les comarques lleidatanes amb les marques turístiques Pirineus i Terres de Lleida tant a escala estatal com internacional, tot potenciant els nous productes turístics que s’han creat en els darrers temps com ara ‘Moturisme Ara Lleida’, amb diferents actuacions per a la seva difusió estatal i internacional, i el programa de Microconsultoria de les Terres de Lleida, que disposa de 39 paquets turístics experiencials estructurats de la plana de Lleida.

També es desenvoluparan diferents actuacions per impulsar el projecte ‘Perseguits i salvats’. Pel que fa al projecte ‘Benvinguts, Senderistes i Cicloturistes’ promogut pel Patronat de Turisme, aquest 2018 els establiments adherits que ho desitgin passaran a formar part de les Marques i Segells de l’Agència Catalana de Turisme. El Patronat de Turisme, mitjançant la secretaria tècnica del projecte, farà tasques d’acompanyament per a la seva incorporació als productes que impulsa l’Agència Catalana de Turisme.

En el decurs de la reunió també s’ha informat del Pla Estratègic 2017-2021 en el qual està treballant el Patronat de Turisme per tal de definir el model de desenvolupament turístic de Lleida. Aquest pla estratègic marcarà les línies estratègiques i uns objectius a mitjà i llarg termini com també l’estructuració d’un pla d’accions específic fidel als paràmetres establerts. L’elaboració d’aquesta iniciativa s’està desenvolupant per mitjà d’un procés participatiu al qual poden fer aportacions tots els agents públics i privats del Pirineu i les Terres de Lleida.

També per a aquest any 2018 el Patronat portarà a terme un pla d’accions propi destinat a la promoció del càmping i el turisme rural, la neu, l’enoturisme, el senderisme i el cicloturisme, i es desenvoluparà un pla d’accions personalitzat per altres productes com ara el turisme actiu, ecoturisme i natura, la gastronomia, el turisme familiar i el ‘Moturisme’. També hi tindran un paper rellevant les accions relacionades amb l’oferta vinculada amb la cultura i el patrimoni amb motiu de l’Any Europeu de Patrimoni Cultural.

Mercats prioritaris

Catalunya, el mercat espanyol i en l’àmbit internacional França i el Benelux són els mercats considerats prioritaris pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida sobre els quals es duran a terme bona part de les accions de promoció i de suport a la comercialització previstes. En un segon nivell’ s’han planificat accions destinades a captar el públic d’Alemanya, el Regne Unit, Irlanda i Israel, i en darrer lloc també es faran accions puntuals als Països Nòrdics, Itàlia i Portugal, els països de l’Est, la Xina, Àsia-Pacífic, Amèrica del Nord i Amèrica del Sud.

El Pla d’Accions preveu així mateix la participació del Patronat de Turisme en una vintena de fires i salons de turisme, tant d’àmbit estatal com internacional. El Pla també considera la participació en diferents workshops per promocionar els diferents productes turístics de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida i l’organització de ‘famtrips’ i ‘presstrip’s per diferents indrets de les comarques lleidatanes adreçats a touroperadors i periodistes d’àmbit estatal i internacional. El Patronat de Turisme durà a terme les campanyes publicitàries institucionals previstes en els mercats interior, estatal i internacional, aquestes darreres per mitjà dels centres de promoció turística (CPT) que depenen de l’Agència Catalana de Turisme.

El Patronat de Turisme també ha previst accions de col·laboració amb les agències de viatges receptives de les comarques de Lleida amb la finalitat d’estructurar nous paquets turístics i fer més difusió dels existents. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here