Foto de la presentació de CATALUNYA, HOLA FAMÍLIA!

El director general de Turisme, Octavi Bono, acompanyat del vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Gerard Sabarich, ha presentat aquest divendres a Lleida la gran acció promocional del turisme familiar “Catalunya, Hola Família!”.

El cap de setmana del 18 al 20 de maig, les sis destinacions familiars de natura i muntanya certificades per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) protagonitzen aquesta acció: les Valls d’Àneu, la Vall de Boí, la Vall d’en Bas-Les Preses, Berga, Muntanyes de Prades i Els Ports. Els municipis que en formen part i més de 80 empreses han preparat un cap de setmana ple de sorpreses, amb 65 activitats pels seus visitants: descomptes en l’allotjament, gratuïtats, tallers, sortides, menús especials als restaurants…amb l’objectiu que les famílies amb infants gaudeixin de tot el que ofereixen les destinacions familiars catalanes. Tota la informació sobre aquest cap de setmana es troba al web www.catalunya.com.

El director general de Turisme, Octavi Bono, ha destacat que “les famílies, amb la seva complexitat i importància, són un públic amb moltes necessitats i de molt tipus. Catalunya, les seves destinacions especialitzades així com les empreses i els professionals que treballen per aquest públic estan preparats per satisfer-les amb el màxim nivell i qualitat”.

Per la seva part, Gerard Sabarich, ha remarcat que “l’oferta de turisme familiar ens interessa molt a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida, atès que alguns dels nostres productes turístics estan molt vinculats amb l’oferta de natura, turisme actiu i senderisme que encaixa perfectament amb aquest tipus de demanda”.

A més de promocionar un dels productes clau en l’estratègia turística catalana, amb l’acció “Catalunya, Hola Família”, l’ACT vol contribuir a la desestacionalització, destacar la qualitat i la diversitat de l’oferta especialitzada en famílies que hi ha arreu del territori i incrementar la visibilitat dels adherits als seus segells familiars.

Per a aquesta primera edició, el tema escollit ha estat “Llegendes en Família”, amb l’objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, s’ha creat l’app “Llegendes en família” que permetrà buscar i “caçar” els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. En el cas de les destinacions de natura i muntanya, aquests éssers són: els Manairons de Valls d’Àneu, les Encantàries de Vall de Boí, la Serena dels Ports, el Nen de les Muntanyes de Prades, l’Home Escorça de la Vall d’en Bas-Les Preses i la Bruixa del Pedraforca, de Berga.

Primera edició de l’acció “Catalunya, Hola Família!”

L’Agència Catalana de Turisme ha organitzat, per primer cop i de manera conjunta, en col·laboració amb els ens de promoció territorials, l’acció “Catalunya, Hola Família!” que consisteix en la celebració de dos caps de setmana (un a la costa i un altre a l’interior del territori) pensats especialment per gaudir amb els més petits de la casa.

Els passats 20, 21 i 22 d’abril, el “Catalunya, Hola Família!” va tenir lloc a les següents destinacions de costa: Blanes, Calella, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d’Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l’Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú. El balanç d’aquest primer cap de setmana va ser molt positiu i més de 9.000 nens i nenes amb les seves famílies van participar en les accions que s’hi van dur a terme.

En total, durant els dos caps de setmana, hauran participat 24 destinacions de turisme familiar certificades per l’ACT a Catalunya, 220 empreses i equipaments turístics familiars d’arreu de Catalunya i s’hauran organitzat més de 220 activitats lúdiques i culturals.

Turisme Familiar, un segment clau

El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant a nivell nacional com internacional.

Viatjar a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent. L’any 2017, el 22% dels 19 milions de turistes estrangers que van visitar Catalunya va ser famílies amb canalla que van generar prop de 4.000 milions d’euros. Els francesos i britànics són els mercats que més turisme familiar aporten a Catalunya (34%), amb el 23% i l’11% respectivament. D’altra banda, les famílies nòrdiques són les que fan una despesa més elevada.

Segons dades amb què treballa l’Agència Catalana de Turisme sobre sis dels principals mercats emissors (Benelux, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia i Rússia), les famílies planifiquen els seus viatges entre un i sis mesos abans de realitzar-los. Per exemple, tres de cada quatre italians comencen a planificar tres mesos abans de viatjar, mentre que els alemanys ho fan, com a mínim, amb sis mesos d’antelació. Les famílies que planifiquen amb menys temps les seves vacances són les procedents de Rússia.

La recomanació d’amics és un dels factors més importants a l’hora de triar per primer cop Catalunya. I l’opinió dels nens també juga un paper destacat a l’hora de triar destinació. Cal destacar que, un cop fet el viatge, italians, russos i francesos són els que més comparteixen les seves vacances en xarxes socials.

Segells de Turisme Familiar de l’Agència Catalana de Turisme

Natura i muntanya en família i Platja en família són segells d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta a més d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.

Les destinacions certificades amb aquests segells destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquests segells han d’acomplir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural. A més, una part dels seus establiments han de comptar amb mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.

A Catalunya, a més de les sis destinacions amb el segell Natura i muntanya en família, i de la vintena de destinacions certificades amb el segell Platja en família, tres destinacions més es troben actualment en procés de certificació: Alp-la Molina-Masella, La Vall de Camprodon i Sort-Rialp-Port Ainé.

Aquestes certificacions suposen més de 650 empreses implicades en la promoció del turisme familiar arreu de Catalunya, entre establiments d’allotjament turístic, empreses d’activitats, oficines de turisme i equipaments singulars.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here