Ja resulta un clàssic en tots els festivals que després del cap de setmana farcit d’activitats, convidats estrella i amb algunes de les pel·lícules més destacades en cartell, els primers dies de la setmana diguem ‘laboral’ acostumin a ser tranquils, bé pel nivell global de les pel·lícules o perquè el certamen s’obre a altres gèneres més enllà del fantàstic.
Això és bàsicament el que ha succeit avui dilluns amb la presentació de pel·lícules de gènere, però també donant opció a títols fora de competició o dins de la secció Òrbita que acostuma a analitzar algunes estrenes mundials en general i orientals en particular que segons sembla tant agraden al equip organitzador.
The spy gone north
Un d’aquests títols ha estat The spy gone north, una producció sud-coreana basada en fets reals i ambientada en 1993. Una època convulsa per l’escalada nuclear dels veïns del nord. Així, un exoficial és reclutat perquè s’infiltri a Corea del Nord amb el pretext de realitzar transaccions comercials i s’informi sobre la nuclearització del país. Densa i espessa en ocasions, tant pel que fa a l’idioma com pel detall d’alguns dels aspectes tractats, llunyana per la temàtica i la zona, però d’altra banda ben ambientada, documentada, es converteix en un relat creïble de la situació política a la zona i el moment.
Journal 64 (Expedient 64. Els casos del departament Q)
En un estil més comercial i formant part d’una saga cinematogràfica ha arribat a Sitges, Journal64 (Expedient 64. Els casos del departament Q). Misericorda, Profanació i Redempció són els tres títols que han precedit a Journal 64 en aquesta saga del cinema policíac danès, encara que aquí s’ha vist dins de la secció oficial fora de concurs. Dos agents de policia descobreixen aparedats a tres cadàvers momificados, encara que en l’escenari hi ha una quarta cadira buida. Després d’identificar-los, la seva missió serà descobrir qui havia d’ocupar aquesta quarta cadira, i totes les pistes els porten a una institució en la qual realitzaven experiments mèdics.
https://www.youtube.com/watch?v=ENGPnRssvN8
Animal
A aquesta secció fora de concurs també pertany Animal. Guanyador d’un Oscar pel guió de Birdman, aquesta coproducció hispà-argentina ve signada per l’emergent Armando Bo i planteja la situació a la qual s’enfronten dos personatges, un acostumat a la rutina, al respecte de les regles i a la protecció del seu entorn familiar. Amb l’arribada al veïnat de l’altre personatge, donat a l’anarquia més absoluta, s’establiran entre tots dos uns vasos comunicants que faran descarrilar a tot el seu entorn i a ells d’una manera especial, aflorant els més baixos i recòndits instints.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.