Ja resulta un clàssic en tots els festivals que després del cap de setmana farcit d’activitats, convidats estrella i amb algunes de les pel·lícules més destacades en cartell, els primers dies de la setmana diguem ‘laboral’ acostumin a ser tranquils, bé pel nivell global de les pel·lícules o perquè el certamen s’obre a altres gèneres més enllà del fantàstic.
Això és bàsicament el que ha succeit avui dilluns amb la presentació de pel·lícules de gènere, però també donant opció a títols fora de competició o dins de la secció Òrbita que acostuma a analitzar algunes estrenes mundials en general i orientals en particular que segons sembla tant agraden al equip organitzador.

The spy gone north

Un d’aquests títols ha estat The spy gone north, una producció sud-coreana basada en fets reals i ambientada en 1993. Una època convulsa per l’escalada nuclear dels veïns del nord. Així, un exoficial és reclutat perquè s’infiltri a Corea del Nord amb el pretext de realitzar transaccions comercials i s’informi sobre la nuclearització del país. Densa i espessa en ocasions, tant pel que fa a l’idioma com pel detall d’alguns dels aspectes tractats, llunyana per la temàtica i la zona, però d’altra banda ben ambientada, documentada, es converteix en un relat creïble de la situació política a la zona i el moment.

Journal 64 (Expedient 64. Els casos del departament Q)

En un estil més comercial i formant part d’una saga cinematogràfica ha arribat a SitgesJournal64 (Expedient 64. Els casos del departament Q). Misericorda, Profanació i Redempció són els tres títols que han precedit a Journal 64 en aquesta saga del cinema policíac danès, encara que aquí s’ha vist dins de la secció oficial fora de concurs. Dos agents de policia descobreixen aparedats a tres cadàvers momificados, encara que en l’escenari hi ha una quarta cadira buida. Després d’identificar-los, la seva missió serà descobrir qui havia d’ocupar aquesta quarta cadira, i totes les pistes els porten a una institució en la qual realitzaven experiments mèdics.

Animal

A aquesta secció fora de concurs també pertany Animal. Guanyador d’un Oscar pel guió de Birdman, aquesta coproducció hispà-argentina ve signada per l’emergent Armando Bo i planteja la situació a la qual s’enfronten dos personatges, un acostumat a la rutina, al respecte de les regles i a la protecció del seu entorn familiar. Amb l’arribada al veïnat de l’altre personatge, donat a l’anarquia més absoluta, s’establiran entre tots dos uns vasos comunicants que faran descarrilar a tot el seu entorn i a ells d’una manera especial, aflorant els més baixos i recòndits instints.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.